همشهری آنلاین: مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از امکان بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل خبر داد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با دانشگاه آزاد ثبت‌نام برای این دسته از داوطلبان تا 21 مرداد ماه ادامه دارد.

دکتر مجتبی بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انصرافی کلیه دانشگاه‌ها برای بازگشت مجدد به تحصیل از شنبه هفتم مرداد ماه آغاز شده است و تا 21 مرداد ماه ادامه دارد، اظهارکرد: ثبت‌نام مخصوص مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است و داوطلبان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت وزارت‌علوم به نشانی www.msrt.ir بخش دانشجویان داخل مراجعه کنند.

وی در خصوص شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی تصریح کرد: بر این اساس تعداد مشروطی‌های این دسته از افراد باید برابر با آیین‌نامه دوره‌های کاردانی و کارشناسی باشد. همچنین داوطلبان ورودی‌های 1354 به بعد می‌توانند برای بازگشت مجدد به تحصیل ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت‌علوم ادامه داد: دانشجویانی که اخراج آموزشی و انضباطی باشند نمی‌توانند ثبت‌نام کنند؛ بلکه داوطلب باید یا خودش از تحصیل انصراف داده باشد و یا اینکه به دلیل عدم مراجعه به دانشگاه اخراج شده باشد.

بذرافشان با بیان اینکه دانشجویان برای بازگشت به تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و یا علمی کاربردی پذیرش خواهند شد، خاطر نشان کرد: داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت علوم بخش اداره کل دانشجویان داخل نسبت به جزئیات و شرایط اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

بذرافشان با بیان اینکه فراخوان قبلی بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی صرفا برای کسب برآورد تعداد و شرایط داوطلبان از سوی وزارت علوم بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید اعلامی کلیه دانشجویان دارای شرایط در فراخوان جدید ثبت‌نام کنند چرا که این فراخوان مبنا قرار خواهد گرفت.

کد خبر 179939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز