همشهری آنلاین: رییس کل بانک مرکزی از تک نرخی شدن ارز و اعلام نرخ جدید ارز مرجع تا 10 روز آینده خبر داد.

محمود بهمنی در مورد نرخ ارز با تاکید بر افزایش نظارت بر بازار ارز عنوان کرد: ما تابع تصمیمات اکثریت هستیم و تصمیمات ما در شورای مربوطه و جلسات با اکثریت رای اتخاذ و تکلیف نرخ ارز حداکثر تا 10 روز مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نرخ مرجع دلار حتما از 1226 تومان فعلی تغییر می‌کند، افزود: با این اتفاق، ما باید مابه التفاوت نرخ ارز 1226 تومانی با نرخ جدید را به واردکنندگان کالاهای اساسی بدهیم. ما برای واردات چهار، پنج قلم کالا مثل گندم و جو نباید همان ارز را بدهیم که همه کالاها مثل خودرو می خواهند بگیرند. ما نمی‌خواهیم که قیمت نان یا گوشت یا مرغ را بالا ببریم و این‌ها چهار پنج کالای اساسی هستند که در واردات آنها می‌توانیم به واردکننده کمک کنیم تا یک مدت فرایند ذخیره سازی ما کامل شود و آن وقت این ملاحظه را حذف می‌کنیم.

بهمنی با تاکید بر این که تا 10 روز آینده ارز تک نرخی اجرا می‌شود در پاسخ به این سوال که اگر صرافی‌ها تن به این رقم ندادند بانک مرکزی چه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر صادرکننده ما ارز را در بورس بیاورد و ما هم ارز خود را به بورس بدهیم آنها مجبور می‌شوند که این رقم را بپذیرند و صرافی‌ها ممکن است با تفاوت یک تومان یا پنج ریال ارز را عرضه کنند.

کد خبر 179992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز