همشهری‌آنلاین: سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در دیدار وزیر خارجه لبنان با اشاره به رویکرد منطقی جمهوری اسلامی ایران به موضوع سوریه اظهار داشت: همواره گفته ایم راه حل مسأله این کشور دموکراسی است که با ارسال اسلحه و خونریزی میسر نمی شود.

jalili

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیر شورای عالی امنیت ملی در خاتمه دیدارهای رسمی خود با مقامات لبنانی دوشنبه شب با عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

جلیلی در این دیدار مناسبات ایران و لبنان را بسیار دوستانه و فراتر از مناسبات عادی میان دو کشور ارزیابی کرد و گسترش ظرفیت روابط در عرصه های مختلف را خواستار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به اقدام های برخی دولت ها در ایجاد ناامنی در سوریه و با تأکید بر اینکه امنیت مقوله ای مشارکت پذیر است، ولی تقسیم پذیر نیست، تصریح کرد: کسانی که با اشاعه ناامنی از طریق ارسال تسلیحات و صدور تروریسم در کشورهای منطقه تصور می کنند که امنیت بیشتری را برای خود به دست می آورند، در یک خطای راهبردی به سر می برند.

وی ادامه داد: معتقدیم دوستان سوریه لازم است با کمک به توقف کامل رفتارهای خشونت آمیز، شکل گیری گفت وگوهای ملی، برقراری انتخابات سراسری در این کشور و با ارسال کمک های انسان دوستانه از فشارهای تحمیل شده بر مردم سوریه بکاهند.

وی با اشاره به اینکه 'مردم منطقه باور نمی کنند که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی که همواره از رژیم های دیکتاتوری و مستبد حمایت کرده اند، مدافع حقوق بشر و دموکراسی باشند'، افزود: این کشورها می خواهند با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان مشکلات و بحران های خود را فرافکنی کنند.

عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار با تأکید بر عمق روابط دوستانه ایران و لبنان، تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله همکاری های اقتصادی را خواست ملت و دولت لبنان عنوان و اظهار داشت: از تمام ظرفیت خود برای این منظور استفاده خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه برای انجام سفری رسمی، وارد بیروت شد.

'علی باقری' معاون و جمع دیگری از مسوولان شورای امنیت ملی، جلیلی را در این سفر همراهی می کنند.

وی روز دوشنبه با رییس جمهوری، نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر خارجه لبنان نیز دیدار کرد.

دبیر شورای امنیت ملی در سفرش که در آستانه روز قدس و مصادف با روز خبرنگار است، دوشنبه شب در مراسم افطار در 'باغ زیتون' سفارت ایران در بیروت، شرکت کرد.

در این مراسم 300 شخصیت برجسته رسانه ای لبنانی، فلسطینی و ایرانی از جمله نمایندگان رسانه های لبنانی و دفاتر رسانه های ایرانی مستقر در لبنان حضور داشتند

کد خبر 180218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز