همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش از افزایش ظرفیت پذیرش در کنکور 91 خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش با اضافه شدن کدرشته های جدید افزایش یافت و داوطلبان باید توجه داشته باشند با توجه به نبود کدرشته های جدید در سیستم انتخاب رشته مجازی، با دقت انتخاب رشته کنند.

آزمون

سیدجلال طباطبایی در گفتگو با مهر افزود: ظرفیت پذیرش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از 572 هزار و544 نفر به 615 هزار و 317 نفر افزایش یافت که با این میزان 42 هزار و 773 نفر معادل 7.5 درصد افزایش ظرفیت صورت گرفت.

وی درباره میزان ظرفیت گروه های آزمایشی خاطرنشان کرد: به ظرفیت پذیرش گروه علوم انسانی 7 هزار و 622 نفر، به ظرفیت گروه علوم ریاضی 14 هزار و 525 نفر، به ظرفیت گروه علوم تجربی 435 نفر، به ظرفیت گروه هنر 136 نفر و به ظرفیت گروه زبان های خارجی 25 نفر و در نهایت به ظرفیت چند گروهی تعداد 20 هزار و 30 نفر اضافه شد.

وی اظهار داشت: در دوره های مختلف نیز ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، تربیت معلم و غیرانتفاعی افزایش داشته اند اما در دوره های نیمه حضوری، مناطق محروم، مجازی و بین الملل ظرفیت تغییری نداشته اند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: در دوره روزانه یک هزار و 106 نفر، در دوره شبانه 842 نفر، در دوره پیام نور 24 هزار و 775 نفر، در دوره تربیت معلم 15 هزار و 710 نفر و در دوره غیرانتفاعی 360 نفر به ظرفیت ها اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: 832 کد رشته جدید به کدرشته های انتخابی داوطلبان ایجاد شده است که داوطلبان برای اطلاع از آن باید به اطلاعیه سازمان سنجش مراجعه کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توجه داشته باشند که با توجه به اینکه کد رشته های جدید در سامانه انتخاب رشته مجازی وجود ندارند باید برای انتخاب رشته از میان کدرشته های جدید حتماً به سایت سازمان سنجش و اطلاعیه اصلاحات دفترچه مراجعه کنند.

وی یادآور شد: میزان افزایش ظرفیت در گروه ریاضی 9.9 درصد بیشترین میزان در گروه های 5 گانه بوده و پس از آن چند گروهی با 14.7 درصد بیشترین میزان افزایش را داشته است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین تربیت معلم با 56 درصد و پیام نور با 8.3 درصد افزایش ظرفیت پذیرش بیشترین میزان افزایش ظرفیت را در بین دانشگاهها داشته اند.

وی تاکید کرد: سامانه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال 91 که مجاز به انتخاب رشته شده اند از بعدازظهر 17 مرداد فعال می شود و داوطلبان تا 23 مرداد فرصت دارند 100 کد رشته انتخابی را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

کد خبر 180237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز