همشهری آنلاین: قائم مقام شهردار منطقه ۷ از اتمام کار ستاد تملک پروژه بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه خبر داد و گفت: توافق لازم جهت تملک و تخریب تمامی یک هزار و ۶۷۶ پلاک و آپارتمان معارض بزرگراه امام علی (ع) واقع در منطقه ۷ به انجام رسید که ارزشی برابر 200 میلیارد تومان دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، سید علی مفاخریان با بیان این مطلب افزود: ۲ کیلومتر از طول بزرگراه امیرالمومنین علی (ع) در این منطقه واقع شده که ۳ تقاطع و ۴ پل دارد. تا امروز نیز به جز ۶۰ مورد پلاک، بقیه املاک معارض تخریب شده و این تعداد نیز بعد از جابه جایی ساکنان تا چند روز آینده، مراحل تخریب را خواهد گذراند.

وی با اشاره به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان افزود: مساجد واقع در مسیر احداث بزرگراه هم، طی توافقات انجام شده در جای دیگری بنا خواهند شد و تا پایان ماه مبارک، این مساجد فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

وی به مشکلات موجود در خصوص رفع معارضان ملکی پروژه بزرگراه امام علی (ع) در منطقه ۷ اشاره کرد و گفت: مسیر این بزرگراه از میان نقاط دارای بافت متراکم و فرسوده منطقه می‌گذرد، تعداد پلاک‌های معارض در منطقه ۷ با مجموع پلاک‌های معارض در ۴ منطقه دیگر واقع در مسیر این پروژه برابر بود که نشان دهنده حجم و سختی کار رفع معارضان ملکی است.

پراکنده شدن معتادان منطقه 7

قائم مقام شهردار منطقه ۷ به وجود املاک و پلاک‌های دارای معضل و تجمع معتادان در میان املاک معارض پروژه اشاره کرد و در ادامه گفت: با تخریب این املاک، این تجمعات نیز از میان رفت همچنین امروز نه تنها شاهد ایجاد تغییرات در کالبد منطقه هستیم بلکه تکه تکه شدن بافت‌های فرسوده منطقه ۷ به دلیل عبور بزرگراه، فضای منطقه را تغییر داده و به زودی چهره جدیدی ایجاد می‌کند و تاثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت و امیدوارم به یمن نام حضرت علی (ع)، نقطه عطفی در بازسازی و فرهنگ سازی این نقاط دارای مشکل در منطقه ایجاد شود.

وی در ادامه به راه اندازی و استقرار ستاد تملک پروژه بزرگراه امام علی (ع) نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به دلیل حجم بالای مراجعات شهروندان ساکن در املاک واقع در مسیر احداث بزرگراه به شهرداری منطقه، تصمیم گرفته شد ستاد تملک در محل پروژه مستقر شود تا رفت و آمد شهروندان به سهولت انجام شود. این ستاد ۴ ماه پیش و با حضور نیروهای مرتبط با تملک این معارضان شامل بخش مالی، املاک، حقوقی و.. راه اندازی شد.

شهرداری 200 میلیارد بافت فرسوده خرید

مفاخریان افزود: راه اندازی این ستاد نتایج خوبی به همراه داشت و از بروکراسی‌های اداری جلوگیری کرده و اطمینان بیشتری برای اجرای کار در میان شهروندان ایجاد کرده بود.

قائم مقام شهردار منطقه ۷ هزینه رفع معارضان ملکی این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه از اوایل کار، چک‌های ارائه شده به مالکان این املاک به روز پرداخت شد. مالکان املاکی که سال گذشته چک‌های خود را باتاخیر دریافت کرده بودند نیز مجددا به شهرداری فراخوانده شدند تا اگر تورم شاملشان شده بود بااستفاده از متمم قرار داد، پرداخت دوباره‌ای به آن‌ها صورت گرفت تا دچار ضرر و زیان نشوند که این بازنگری‌ها نیز هم اکنون در حال انجام است.

کد خبر 180241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز