همشهری آنلاین: شهردار تهران از افتتاح ۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان در تقاطع با بزرگراه امام علی (ع) خبر داد و گفت: با افتتاح ۱۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه در ماه اول پاییز بزرگراه آزادگان به طور کامل تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از دو کیلومتر بزرگراه آزادگان حد فاصل پل شهید بروجردی تا میدان بسیج با اشاره به اهمیت این بزرگراه در جنوب تهران، افزود: بزرگراه آزادگان سنگین‌ترین محور ترافیکی کشور است و همه ترددهای شمال به جنوب و شمال به غرب مانند تردد از مازندران، جاده خراسان، قم، مسیر اصفهان و بزرگراه ساوه از این اتوبان است؛ ضمن آنکه دو ریل قطار به سمت تبریز و خرمشهر نیز از این اتوبان صورت می‌گیرد و اتوبان کرج در جاده قدیم و جاده مخصوص نیز از اتوبان آزادگان عبور می‌کند.

وی با اشاره به تقاطع اتوبان آزادگان با بزرگراه امام علی (ع) افزود: بزرگراه امام علی (ع) که بزرگ‌ترین اتوبان شمال به جنوب است، ۱۳ رجب سال آینده افتتاح می‌شود و مسیری که امروز در بزرگراه آزادگان شد در تقاطع با این اتوبان است که باید رمپ و لوپ آن کامل شود.

قالیباف تصریح کرد: این دو کیلومتر مسیری که امروز افتتاح شد و به بزرگراه بسیج ادامه می‌یابد در مدت ۵ ماه به بهره برداری رسید و با بهره برداری از آن در منتهی الیه شرقی بزرگراه آزادگان از میدان بسیج به میدان جهاد در مسیر اصلی قرار می‌گیرد و بقیه آن به طول ۱۵ کیلومتر در ماه اول پاییز افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بزرگراه آزادگان پرترافیک‌ترین محور ترافیکی کشور است که متاسفانه هر هفته تلفات جانی داشت که امیدواریم با اقدامات انجام شده و همچنین نور‌پردازی و بدنه سازی که صورت گرفته وضعیت بهتری پیدا کند و تردد در ۸ لاین این بزرگراه به سهولت انجام شود.

فرق شهرداری و دولت در پروژه‌های عمرانی

قالیباف در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات موجود شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: فرق شهرداری با دولت آن است که دولت از انفال عمومی و نفت استفاده می‌کند اما در شهرداری باید هم جذب اعتبار و کسب درامد و هم هزینه کنیم و با این شرایط اقتصادی حتما فشار جدی هست.

وی افزود: به عنوان نمونه تونل نیایش و پل صدر نیازمند تجهیرات خاص است که حتما باید خرید خارجی انجام شود و مشکلات جدی سر راه ماست اما با برنامه ریزی و تدبیر امیدواریم وقفه‌ای ایجاد نشود واین پروژه‌ها با سرعت پیش رود و سعی هم داریم تا تاخیری در آن وجود نداشته باشد.

شهردار تهران افزود: بعضی تجهیزات مترو در گمرک هست که پول واریز شد و ترخیص می‌شود اما برای برخی تجهیزات برای پروژه‌هایی مانند پل صدر به خاطر تحریم دچار مشکل هستیم و بخشی از تجهیزات نیزبه بندر عباس رسیده و در حال حمل به تهران است؛ به هر حال همه این مشکلات غیر قابل پیش بینی وجود دارد اما امیدواریم که تاثیری در اجرای پروژه ایجاد نشود.

کد خبر 180276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز