سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: آزمون جامع دانش‌آموختگان دوره پودمانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی حذف شد و نظام جدید آموزش عالی مهارتی از مهر‌ماه امسال اجرا می‌شود.

دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی درباره حذف آزمون جامع گفت: در نشست اخیر شورای گسترش، حذف آزمون جامع دانش‌آموختگان دوره پودمانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تصویب شد و بر این اساس از این به بعد آزمون جامع برگزار نمی‌شود.
رجبعلی برزویی اظهار کرد: به‌نظر ما آزمون جامع سدی بود که مانع ورود دانش‌آموختگان کاردانی به عرصه مهارتی می‌شد.

وی با اشاره به دوره کاردانی پودمانی نظام جدید آموزش عالی مهارتی اعلام کرد: دوره‌های کاردانی حرفه‌ای و کاردانی فنی با سر فصل،‌ محتوا و شیوه آموزشی جدید از مهر‌ماه دانشجو می‌پذیرد.به گفته برزویی، براساس این دوره آموزشی 40درصد آموزش‌ها دانش‌پایه و 60درصد آموزش‌های مختص محیط کار است و در حوزه فرهنگ و هنر و خدمات اجتماعی محیط کارها به‌طور کامل درنظر گرفته شده‌اند و آیین‌نامه‌های مربوط به آن نیز ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در نیمسال اول سال تحصیلی آینده برای همه دانشجویان این دوره 32ساعت «کاربینی» گنجانده شده و دانشجویان پیش از آغاز آموزش با رشته خود کاملا آشنا می‌شوند. همچنین 10ساعت آموزش میدانی همراه با ارائه گزارش توسط استاد را می‌گذرانند.

برزویی با اشاره به پذیرش 230هزار دانشجو در دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای از مهر امسال گفت: 113هزار دانشجوی کاردانی حرفه‌ای پذیرش می‌شوند که 102هزار نفر آنها در گروه صنعت و 10هزار نفر نیز در گروه کشاورزی هستند، افزون بر آن 117هزار دانشجو در کاردانی حرفه‌ای پذیرش می‌شوند که 36هزار نفر آنها مربوط به گروه فرهنگ و هنر و 80هزار نفر نیز در گروه مدیریت و خدمات کشوری است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع درباره ویژگی‌های این دوره آموزشی اظهار کرد:‌ در این دوره آموزشی هیچ رشته عمومی وجود ندارد، همچنین عنوان مشترک با عناوین رشته‌های نظری سایر دانشگاه‌ها نیز ندارد.برزویی با بیان اینکه نظام آموزشی کارشناسی حرفه‌ای ارشد این دانشگاه تصویب‌شده، اظهار کرد: طراحی و پیاده‌سازی‌ نظام‌های پشتیبان، بهینه‌سازی‌ الگوها و ساختارها، تجاری‌سازی‌ محصولات و خدمات، استاندارد‌سازی‌ روش‌ها و فرایندها و ارائه راهبردها و برنامه‌ریزی‌ها از اهداف برگزاری این دوره هستند.

تعطیلی 23مرکز

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی با تأکید بر نظارت بر فعالیت مراکز علمی‌ کاربردی گفت: برای نخستین بار در طول فعالیت دانشگاه علمی‌کاربردی، 23مرکز تعطیل شده است.وی درباره علت تعطیلی این مراکز اظهار کرد: هدف ما نظام جامع آموزش مهارتی است، بنابراین با هیچ‌کسی تعارفی نداریم و درصورتی که مرکزی استانداردهای ما را رعایت نکند، بدون هیچ ملاحظه‌ای تعطیل می‌شود، البته اگر مرکزی یک گام برای اصلاح بردارد، ما از آن حمایت می‌کنیم.

کد خبر 180330
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز