همشهری آنلاین: نتایج آزمون‌های سراسری دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد در شهریور ماه اعلام می‌شود،مسئولان آموزش عالی تاریخ دقیق‌ انتشار این آزمون‌ها و ظرفیت پذیرش آنها را اعلام کرده‌اند.

دکتر جلال طباطبایی در گفت‌و گو با ایسنا، از اعلام نتایج نهایی کنکور از 15 تا 17 شهریور ماه خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های نیمه‌متمرکز کنکور در نیمه اول مهرماه به منظور شرکت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اصلاحات جدید ظرفیت نهایی کنکور به 615 هزار و 317 نفر افزایش یافت،‌ از استقرار کارنامه نهایی کنکور بر روی سایت سازمان سنجش در نیمه دوم مهر ماه و انتشار اطلاعیه احتمالی تکمیل ظرفیت در نیمه دوم مهرماه خبر داد.

اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در 11 شهریور

طباطبایی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 91 در نیمه اول شهریور ماه در محدوده زمانی 11 تا 13 شهریور ماه،به ایسنا گفت: در این دوره از آزمون 85 هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند.

نتایج نهایی آزمون دکتری 20 شهریور اعلام می‌شود

همچنین دکتر حسین توکلی مشاور سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در 20 شهریور ماه خبر داد و گفت: حدود 10 هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

اعلام نتایج آزمون‌های دانشگاه آزاد

دکتر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به رقابت 491 هزار و 261 داوطلب در 247 حوزه در سراسر کشور در کنکور رشته‌های غیر پزشکی، اظهار کرد: از این تعداد حدود 390 هزار نفر در رشته‌های غیرپزشکی پذیرفته می‌شوند.

اقبالی افزود: همچنین در رشته‌های پزشکی بیش از 245 هزار داوطلب در 14 رشته شرکت کردند که از این تعداد10 هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.

وی با اشاره به پذیرش حدود 70 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد امسال، به ایسنا گفت: نتایج نهایی آزمون نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود.

اقبالی در خاتمه با اشاره به اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد و با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی داوطبان این آزمون نسبت به سال گذشته اعلام کرد: نتایج قطعی پذیرفته شدگان پس از انجام مصاحبه در پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.

کد خبر 180648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز