معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از اولویت‌بندی بودجه دستگاه‌های دولتی متناسب با درآمدهای نفتی خبر داد و گفت: اولویت نخست، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت است.

به گزارش ایرنا، رحیم ممبینی با اعلام این مطلب افزود: هفته گذشته کمیته تخصیص بودجه، جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و متناسب با درآمدهای نفتی وصول‌شده توسط دولت،‌ بودجه هشت‌ماهه دستگاه‌ها را تا پایان سال تعیین کرد.

وی با تأکید بر اینکه در بودجه دستگاه‌ها اولویت بندی صورت گرفته و اولویت با پرداخت‌های پرسنلی و حقوق کارکنان است، افزود: موضوع اولویت بندی به دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده و مدیران دستگاه‌ها باید پرداخت‌ها را تنظیم کنند و هزینه اضافه ایجاد نکنند. ممبینی در مورد حذف اضافه کار کارکنان دولت تأکید کرد: این موضوع بستگی به تصمیم رئیس دستگاه دارد که برابر با اولویت‌ها برنامه‌ریزی کند که اولویت اول پرداخت حقوق و مزایا و پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر است.

تخصیص بودجه از اختیارات دولت

ممبینی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت بدون مصوبه مجلس می‌تواند بودجه دستگاه‌ها را تغییر دهد؟ اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه و قانون برنامه و بودجه مصوب سال 1351، تغییر بودجه براساس درآمدهای وصولی، از اختیارات دولت است و نیاز به مصوبه مجلس در این زمینه نیست.

ممبینی با ابراز امیدواری نسبت به وصول درآمدهای نفتی متناسب با پیش‌بینی‌های بودجه، تأکید کرد که وظیفه داریم برای آینده برنامه داشته باشیم و باید به دستگاه‌ها گفته شود که تعهد بیش از میزان بودجه ایجاد نکنند. وی در مورد میزان کاهش بودجه دستگاه‌ها گفت: کاهش بودجه تخصیصی دستگاه‌ها متفاوت بوده برخی 10درصد و برخی 15درصد کاهش بودجه داشتند.

کد خبر 180754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز