همشهری آنلاین: سقف انواع وام‌هایی که دانشجویان در زمان تحصیلشان امکان دریافت دارند به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزایش یافت و در این میان دانشجویانی که در گرایش‌های هسته ای تحصیل می‌کنند این وام‌ها را با 4 برابر افزایش دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، کامران دانشجو شب گذشته در حاشیه دیدار با اصحاب رسانه حوزه آموزش عالی خبر از افزایش سقف انواع وامهای دانشجویی داد و در این باره به سقف وام مسکن اشاره کرد و گفت: وام مسکن متاهلی ماهانه به 250 هزار تومان و وام مسکن مجردی به ماهانه 100 هزار تومان افزایش یافت.

به گفته وزیر علوم ودیعه مسکن متاهلان در شهرهای بزرگ بین 6.5 تا 8 میلیون تومان و در سایر شهرها بین 5 تا 6.5 میلیون تومان دارای افزایش شد.

وی همچنین اعلام کرد که تا سقف 75 درصد کل شهریه دانشجویان نوبت دوم پرداخت و در این باره به دانشجویان مقطع دکتری نوبت دوم برای هر ترم تحصیلی مبلغ 2.5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به وامهای تحصیلی، ضروری و بیمه تکمیلی نیز اشاره کرد و گفت: وام تحصیلی تا سقف 70 هزار تومان برای هر دانشجو، وام ضروری تا سقف 300 هزار تومان در هر ترم برای هر دانشجو و بیمه تکمیلی به صورت 50 درصد وام در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

دانشجو همچنین خبر از اختصاص وام برای بیماریهای خاص تا سقف 2.5 میلیون تومان خبر داد.

وی درباره وام تغذیه دانشجویی خاطرنشان کرد: تمام هزینه تغذیه دانشجویان در کل دوران تحصیلشان به صورت وام پرداخت خواهد شد، بدین معنا که دانشجو با یک اثر انگشت غذا را دریافت می کند و دانشگاه دیگر کاری به دانشجو ندارد.

به گفته دانشجو، بعد از اتمام دوران تحصیلی دانشجو، مبلغ غذایش از سوی وزارت علوم در اختیار دانشگاه گذاشته و دانشجو به وزارت علوم بدهکار می شود.

وزیر علوم درباره ساز و کار پرداخت این بدهکاری از سوی دانشجویان تاکید کرد: 9 ماه بعد از اتمام دوران تحصیل و یافتن شغل، دانشجویان تا 60 ماه یعنی 5 سال فرصت دارند به صورت اقساط این بدهکاری را پرداخت کنند.

دانشجو افزود:تمام وامهای اعلام شده برای دانشجویانی که در گرایشهای هسته ای تحصیل می کنند 4 برابر خواهد بود و مبلغ بیمه حوادث را نیز تا سقف یک و نیم میلیون تومان اعلام کرد.

کد خبر 180814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز