همشهری آنلاین: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی در این اجلاس که برای جهان اسلام نیز بسیار مهم است، بحث همدلی را در بین کشورهای اسلامی دنبال کند و کینه‌ورزی‌ها را کاهش دهد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه پیش از ترک تهران به مقصد عربستان سعودی با اشاره به شب‌های قدر گفت: امیدواریم خداوند سرنوشت خوبی را برای ملت ایران رقم زده باشد.

وی افزود: سفر من با دعوت رسمی و در وهله اول به مکه مکرمه برای زیارت بیت‌الله‌الحرام انجام خواهد گرفت و من از طرف تمام مردم ایران نائب‌الزیاره هستم، ‌‌هدف بعدی نیز شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی است.

رئیس جمهور گفت: سازمان کنفرانس اسلامی اساساً برای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزاد‌سازی فلسطین اشغالی تشکیل شد.

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه شرایط امروز، شرایط حساسی است و تحولات گسترده‌ای در جهان در حال وقوع است،‌ گفت: جریانات مختلف و گوناگونی در این مرحله فعالیت می‌کنند و شرایط سخت و پیچیده است و دشمنان با تمام قدرت و توان مشغول فعالیت هستند و بخش قابل توجهی از انرژی دولت‌ها و گروه‌های اسلامی صرف حرف و برخورد با یکدیگر می‌شود البته در دعوتنامه اجلاس نوشته شده بود که این اجلاس برای بررسی مسائل مهم جهان اسلام تشکیل می‌شود.

وی گفت: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی در این اجلاس که برای جهان اسلام نیز بسیار مهم است، بحث همدلی را در بین کشورهای اسلامی دنبال کند و کینه‌ورزی‌ها را کاهش دهد.

رئیس جمهور افزود: هم‌اکنون کشورهای مختلف درباره تحولات کشورهای اسلامی دیدگاه‌های مختلفی دارند و به نوبه خود بر آن تحولات اثرگذاری می‌کنند، ملت ایران نیز دیدگاه خود را دارد و تلاش می‌کنم این دیدگاه را که در راستای حمایت از موجودیت ملت‌های مسلمان است، در این اجلاس تبیین و بیان کنم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه این نشست از اهمیت تاریخی و حیاتی برخوردار است، گفت: دشمنان هم‌اکنون با تمام قدرت در حال فعالیت هستند تا به خواسته‌های خود برسند و این اجلاس برای شرکت‌‌کنندگان در آن یک فرصت تاریخی محسوب می‌شود تا انسانیت و توجه به خواسته‌های کشورهای مسلمان را در اولویت‌های خود قرار دهند.

وی در پایان خود را در زیارت حرم نبوی نائب‌الزیاره تمام ایرانیان دانست.

 

کد خبر 180931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز