همشهری آنلاین: سه مجسمه‌ساز جوان این روزها مشغول ساخت مجسمه‌های چوبی از درخت‌های خشکیده‌ باشگاه ورزشی انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، رضا میکائیل‌زاده - یکی از این سه هنرمند مجسمه‌ساز - گفت: داخل مجموعه ورزشی انقلاب یک مجموعه رستوران قرار دارد که در فضای بیرونی آن سه درخت کاج خشکیده قرار داشت و به پیشنهاد مدیریت رستوران تصمیم به ساخت مجسمه‌هایی از دل این درخت‌ها گرفتیم.

او ادامه داد: این سه درخت به فاصله یک متر و نیم از یکدیگر قرار دارند که با ارتفاع 3 ‌، 3/5 و 4/5 متری از هفته اول ماه رمضان کار ساخت مجسمه‌ها را بر روی آنها آغاز کرده‌ایم و به دلیل تعطیلات باشگاه احتمالا با 10 روز تاخیر از زمان پیشنهادی، بعد از عید فطر رونمایی خواهند شد.

به گفته میکائیل‌زاده، دو هنرمند دیگر به نام‌های مجید وفاخواه و علی یدایی نیز او را در ساخت این مجسمه‌ها کمک می‌کنند.

او همچنین درباره تم این آثار توضیح داد: از آنجا که مدیریت رستوران، ما را برای ساخت مجسمه‌ها آزاد گذاشته بود، تمی ذهنی و انتزاعی را در نظر داشتیم که به دلیل محیط عمومی این مجموعه و در نظر گرفتن سلیقه مخاطب موضوعاتی را نیز در دل این مجسمه‌ها گنجاندیم.

او تصریح کرد: اگر کار چوب با وضوح کامل ساخته شود، جلوه زیبایی ندارد و به همین دلیل ما ترکیبی از انتزاع و موضوع را در نظر گرفتیم و هر سه مجسمه به نوعی یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

به گفته این مجسمه‌ساز جوان، این آثار تنها با چوب درخت‌های کاج خشکیده ساخته می‌شوند و هیچ متریال دیگری در آن به کار گرفته نشده است.

این سه هنرمند که از هنرجویان کلاس‌های مجسمه‌سازی جمشید مرادیان هستند، برای اولین بار در این شکل کار ساخت مجسمه بر روی تنه درختان خشکیده را به صورت سفارشی انجام می‌دهند و امیدوارند با حمایت اساتیدشان بتوانند این جریان را به بهترین شکل هدایت کنند و زمینه را برای سفارش کار به هنرمندان جوان فراهم آورند.

 

کد خبر 180942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز