همشهری آنلاین – شهره فرجی: مصرف آب میوه‌ها نه تنها برای رفع گرسنگی مفیدند بلکه دارای خواص بسیار زیادی نیز هستند.

وقتی میوه به آب میوه تبدیل می‌شود به خاطر نرم بودنش، به راحتی جذب بدن می‌شود.

در این بخش به توضیح خواص چند نمونه از آب میوه‌هایی پرداخته‌ایم که به راحتی می‌توان آن‌ها را در خانه تهیه کرده و از خواص آن‌ها بهره‌مند شد.

آب انار

انار جزو میوه‌هایی محسوب می‌شود که دارای کاملترین نوع آنتی‌اکسیدان است. با مصرف آب انار می‌توانید از ابتلا به سرطان و پیری زودرس پیشگیری کنید.

آب انگور

انگور میوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. هنگام مصرف انگور هسته‌های آن را بیرون نیاورید چرا که دارای مقداری آنتی‌اکسیدان‌های "تربانیاکنیا" هستند که قادرند احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و فشارخون بالا را کاهش داده و یا از بروز آن‌ها پیشگیری کنند.

آب پرتقال

آب پرتقال هم سرد و هم گرم سرو می شود که هردوی آن‌ها خوش طعم هستند. این نوشیدنی حاوی ویتامین C ، کلسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای عضلات، پوست، جریان خون، و رشد و تقویت استخوان‌ها مفید هستند.

آب سیب

فیتونوترینت‌های موجود در سیب می‌توانند کلسترول را کاهش داده و به سلامت قلب کمک کنند. فیبر و ویتامین C موجود در سیب نیز از آن‌جا که باعث احساس سیری طولانی مدت در فرد می‌شود برای آن‌هایی که تحت رژیم غذایی کاهش وزن هستند کمک خوبی محسوب می‌شود.

آب گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن و بتاکاروتن است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. مصرف آب گوجه‌فرنگی برای پوست خاصیت فوق‌العاده‌ای دارد و فشار خون را نیز متعادل می‌کند.

آب هویج

هویج دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و علاوه بر آن حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های دیگری نیز بوده که این سبزی را به سبزی بسیار مفیدی برای چشم تبدیل کرده است. مصرف آب هویج برای تنظیم عملکرد متابولیسم بدن نیز توصیه می‌شود.

آب توت‌فرنگی

مصرف آب توت‌فرنگی برای افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه می‌شود چرا که آهن موجود در آن حاوی موادی است که می‌تواند به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کند.

آب میوه‌های طبیعی

http://gethealthinformations.com

کد خبر 180946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز