سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در دیدار قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با رئیس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران بر گسترش تبادل استاد و دانشجو میان ایران و این کشور توافق شد.

به گزارش مهر، ارسلان قربانی با کارلوس جووانی چریتی، ایرانشناس و رئیس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران در محل این مرکز ملاقات کرد.

در این دیدار قربانی در پاسخ به ابراز تمایل رئیس دفتر فرهنگی ایتالیا مبنی بر لزوم گسترش همکاریهای دانشگاهی و فرهنگی ایران و ایتالیا با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، همکاریهای بین ایران و ایتالیا را مثبت قلمداد کرد.

دو طرف ضمن اشاره به حضور چشمگیر و فعال استادان و دانشجویان کرسی های زبان فارسی و ایرانشناسی همچنین زبان ایتالیایی در کشورهای ایتالیا و ایران، بر گسترش و تسهیل ارتباطات دانشگاهی و علمی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند و خواستار تسهیل در اعزام استادان دانشگاهی ایران و ایتالیا شدند.

تبادل استاد و دانشجو و همکاری های مشترک آموزشی و تحقیقاتی در زمینه های مختلف و ایجاد تسهیلات لازم جهت تقویت ارتباطات موجود بین دو کشور از جمله تسریع و تسهیل در صدور ویزا به شخصیت های علمی، فرهنگی و دانشگاهی دو کشور از دیگر موضوعات مورد بحث بود که مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

کد خبر 181119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز