همشهری‌آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با حدود دو میلیون راننده حادثه‌ساز پایتخت در سال جاری خبر داد و گفت: پلیس راهور تهران طرح‌های ویژه‌ای برای تعطیلات آتی داشته و به طور جدی با تخلفات حادثه‌ساز خصوصا در معابر بزرگراهی برخورد می‌کند.

police

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه "بهبود رفتار ترافیکی" شعار امسال پلیس راهور تهران است، افزود: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون با حدود دو میلیون راننده‌ای که تخلفات حادثه‌ساز و رفتارهای مخاطره‌آمیز داشتند، برخورد شد.

توقیف 50 هزار خودرو رانندگان پرخطر تهرانی در سال جاری

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 160 هزار خودروی رانندگان متخلف در سال جاری توقیف و روانه پارکینگ‌ها شد افزود: از این تعداد 50 هزار خودرو مربوط به رانندگان پرخطر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از انجام تست سلامت 723 راننده‌ای که بیش از 140 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه‌های تهران می‌راندند و یا دو تخلف همزمان حادثه‌ساز داشتند، خبر داد و گفت: بر این اساس 630 راننده مرد و 28 راننده زن، بین یک تا شش ماه از رانندگی محروم شدند. از سوی دیگر گواهینامه بیش از 90 راننده که بالای 30 نمره منفی داشتند نیز در این مدت ضبط شده است.

برخورد با حدود 560 هزار خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز و نبستن کمربند ایمنی

وی از برخورد با حدود 560 هزار خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز و به همین میزان به دلیل نبستن کمربند ایمنی در سال جاری خبر داد و گفت: در عین حال در این مدت با 130 هزار خودرو به دلیل تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، یکصد هزار مورد توقف دوبله، 40 هزار مورد ورود ممنوع، 14 هزار مورد عبور از چراغ قرمز، پنج هزار مورد به دلیل انجام حرکات مارپیچ، چهار هزار مورد انجام حرکات نمایشی و دو هزار و 300 مورد حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها برخورد شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این که در سال جاری با 240 هزار موتورسیکلت سوار به دلیل عدم استفاده راکب یا ترک‌نشین آنها از کلاه ایمنی برخورد شده است افزود: در عین حال در این مدت با 170 هزار راننده نیز به دلیل صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی برخورد شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه در سال جاری با حدود 100 هزار راننده‌ای که نسبت به خوردن و آشامیدن در حین رانندگی اقدام کرده بودند برخورد شده است تصریح کرد: در عین حال 22 هزار راننده‌ای که نسبت به پرتاب زباله و ضایعات به معابر پایتخت اقدام کرده بودند نیز اعمال قانون شدند.

وی از فعال‌‌سازی دوربین‌های عبور از خط اضطراری تونل‌های پایتخت خبر داد و به ایسنا گفت: تنها طی 20 روز گذشته، یکهزار و 200 دستگاه خودرو به دلیل استفاده غیرمجاز از خط اضطراری تونل‌های پایتخت جریمه شدند.

طرح ویژه پلیس راهور تهران برای تعطیلات آتی

برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در دستورکار جدی پلیس راهور پایتخت در تعطیلات عید فطر

طرح ترافیک و زوج و فرد در روز شنبه از ساعت 7 تا 16 در پایتخت اجرا می‌شود

رحیمی با اشاره به اینکه پلیس تدابیر ویژه‌ای برای برخورد با تخلفات رانندگان، خصوصا در معابر بزرگراهی در تعطیلات آتی دارد تصریح کرد: برابر ابلاغیه صورت گرفته تمامی نیروهای پلیس پایتخت در آماده‌باش کامل قرار دارند از سوی دیگر علاوه بر دوربین‌های ثابت ثبت تخلف سرعت، تعداد قابل توجهی دوربین‌های سیار نیز بکارگیری خواهد شد تا در بخش‌هایی از بزرگراه‌های تهران که فاقد پوشش سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت هستند و یا تخلف سرعتی در آنها زیاد است با متخلفان برخورد کنند.

وی از بکارگیری 15 دستگاه دوربین عبور از چراغ قرمز و استفاده از دوربین‌های کنترلی مستقر در مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران برای برخورد با تخلفات در تعطیلات آتی خبر داد و گفت: در کنار این امر استفاده از تیم‌های ویژه‌ کنترل نامحسوس و بازرسان نامحسوس در تعطیلات آتی برای برخورد با تخلفات رانندگان و برخورد جدی با تخلفات شبانه و حادثه‌ساز، خصوصا تخلفات کامیون‌ها نیز در دستور کار ماموران پلیس راهور تهران قرار دارد.

رییس پلیس راهور تهران در خصوص اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روز شنبه نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر همچنان طرح ترافیک و زوج و فرد در روز شنبه از ساعت 7 تا 16 در پایتخت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات آتی خلوتی قابل توجهی را در معابر تهران خصوصا معابر بزرگراهی شاهد باشیم، در پایان از رانندگان خواست همانند همیشه با همکاری خوب خود از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

کد خبر 181191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز