چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در شرایطی که تصمیم‌گیری شورای صنفی نمایش، پرمخاطب‌ترین سینمای پایتخت را در آستانه تعطیلی قرار داده است، مدیران سینمایی کشور هنوز واکنشی نسبت به این ماجرا نشان نداده‌اند.

سینما آزادی

دیروز رئیس شورای صنفی نمایش صراحتا اعلام کرد که فعلا ما قانون هستیم و از تعطیلی تمام سینماهای متعلق به حوزه هنری و شهرداری نیز استقبال کرد. رئیس سینما آزادی نیز در واکنش به اقدام شورای صنفی، اعلام کرد که این شورا مقابل خواست مخاطبان ایستاده است. پردیس سینمایی آزادی به‌عنوان پرمخاطب‌ترین و بهترین سینمای کشور سال‌هاست بیشترین تماشاگر را به سینما جذب می‌کند.درحالی‌که بحران ریزش مخاطب در سال91 اوج گرفته است، اقدام به تعطیلی سینما آزادی و استقبال از تعطیل‌شدن بقیه پردیس‌های سینمایی پرمخاطب، نشان می‌دهد که برخی برای نابودکردن سینما برنامه دارند.

شورای صنفی مقابل خواست مردم ایستاده است

مدیر سینما آزادی عملکرد شورای صنفی نمایش درباره تغییر سرگروهی سینما آزادی را به ایستادن مقابل خواست مردم تعبیر کرد.رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: چیزی که سال‌ها در ذهن ما است، به ما می‌گوید که همه سعی دارند چراغی را در جایی روشن کنند، نه اینکه کسی با افتخار بگوید چراغ سینمایی را خاموش کرده‌ام. من با توجه به اقدام سخنگوی شورای صنفی این را می‌گویم، ایشان با افتخار می‌گویند که ما این سینما را محروم کرده‌ایم، این اقدام در تاریخ ثبت می‌شود و باعث خجالت افرادی است که زحمت کسانی که این سینما را از حالت مخروبه به این صورت تبدیل کرده‌اند نادیده می‌گیرند.مدیر سینما آزادی ادامه داد: در واقع شورای صنفی ما را از اکران محروم نکرده، اینها مردم را از دیدن فیلم محروم کرده‌اند و مقابل مردم ایستاده‌اند، سعیدی‌پور در پایان گفت: 12سال است که شورای صنفی تشکیل شده و فقط در این دوره این اتفاقات افتاده، در این دوره افرادخاص از اتحادیه تهیه‌کنندگان به قدرت نشسته‌اند و تصمیم می‌گیرند، ارشاد هم سکوت کرده و همه این‌ اتفاقات به نام وزارت ارشاد در تاریخ ثبت می‌شود. متأسفانه اتفاقات اخیر نشان‌دهنده ضعف مدیریت در ارشاد است و به ما این نکته را می‌گوید که ارشاد توانایی کنترل شورای صنفی را ندارد و اجازه داده چند نفر از افراد خاص برای مسائل کلان سینمای ایران تصمیم‌گیری‌های غلط کنند. این افراد بیشتر دنبال منافع شخصی خود هستند تا منافع ملی سینما.

هاشمی: فعلاً ما قانون هستیم

رئیس شورای صنفی نمایش گفت: انتقادها هیچ تأثیری در مواضع قانونی شورای صنفی در اکران عید فطر ندارد، حتی اگر سینماهای حوزه هنری یا شهرداری بخواهند فیلم‌ها را اکران نکنند ما از این‌کار استقبال می‌کنیم؛ کسی که می‌خواهد زور بگوید سینمایش را تعطیل کند. اما پیشنهاد ما این است که سینما «آزادی» تعهد بدهد که دیگر تخلف نمی‌کند.سیدضیاء هاشمی در گفت‌وگویی با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که اگر سینماهای حوزه هنری و شهرداری تهران فیلم‌های اکران عیدفطر را نمایش ندهند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تأکید کرد: از خدا می‌خواهیم که اکران نکنند. هر‌کس خواست فیلم‌ها را اکران نکند می‌تواند سینمایش را تعطیل کند. رئیس شورای صنفی نمایش با تأکید مجدد برای ایستادگی بر مواضع این شورا در اکران عید فطر، گفت: حتی اگر سینماهای حوزه هنری یا شهرداری تهران هم بخواهند فیلم‌های نوبت عید فطر را اکران نکنند، ما باز هم تا آخر روی مواضع قانونی‌مان ایستاده‌ایم و اتفاقا می‌گوییم پردیس‌ها به سایر سینماها ضرر زده بودند، خیلی هم بد نیست که چند وقتی تعطیل باشند تا سایر سینماها نفس بکشند. در هر صورت هر کس به قانون احترام نگذارد با او برخورد می‌کنیم. فعلا ما قانون هستیم و خط قرمزها را تعیین می‌کنیم، چه خوش‌شان بیاید و چه بدشان بیاید.

کد خبر 181209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز