همشهری آنلاین: از میانه های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شایعه تغییر معاونت فرهنگی در میان اهل کتاب و نشر قوت گرفت تا به امروز که بهمن درّی در یک گفت وگو برتمامی این اخبار مهر عدم صحت زد و گفت می‌مانم.

 به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از ایسنا بهمن دری  معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دامنه فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی ارشاد به فضل الهی روز به روز کیفی‌تر شده و تا یک سال پایانی دولت دهم، قاطعانه به انجام وظایف محوله پرداخته و قصد ترک مسؤولیت معاونت را ندارم.

او که  در ضیافت افطار اردوهای جهادی در آستانه اعزام به استان زلزله‌زده آذربایجان شرقی  سخن می گفت با تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هموطنان در فاجعه زلزله اخیر، بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی اردوهای جهادی در شهرها محروم و روستاها تأکید کرد و با پاسداشت یاد حاج عبدالله والی، از جهادگران مبدع اردوهای جهادی، گفت: کوچک‌ترین فعالیت فرهنگی در شهرهای محروم و روستاها به دلیل نیت پاک و اخلاص دست‌اندرکاران آن، بزرگ‌ترین تأثیرگذاری و ره‌آورد را به همراه داشته و خواهد داشت.

او در بخش دیگری از سخنانش درباره تغییرات مدیریتی در معاونت امور فرهنگی گفت: شایعات منتشرشده درباره تغییرات مدیریتی به دو دلیل: 1- اهمیت موضوع و 2- ابهام، به وجود می‌آید.

دری گفت: نباید در پی هر شایعه‌ای کارمان را رها کرده و مشغول پاسخ‌گویی شویم؛ اما با توجه به اهمیت جایگاه معاونت امور فرهنگی، باید ابهام‌آفرینی‌ها را از پیش رو برداشت.

معاون امور فرهنگی ارشاد ادامه داد: این ابهام‌آفرینی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها توسط عناصر کج‌فهم و احیانا افراد ناآگاه و زخم‌خورده دامن زده می‌شود.

او اظهار کرد: این افراد صلابت، جسارت و قاطعیت توأم با عقلانیت معاونت را برنمی‌تابند و از هر روزنه‌ای استفاده می‌کنند تا به شایعات و ابهام‌آفرینی دامن بزنند.

بهمن دری همچنین گفت: البته در این فرصت زمانی باقی‌مانده از دولت دهم تلاش خواهیم کرد معاونت امور فرهنگی با کم‌ترین تغییرات مدیریتی مواجه شود و از همکاران رسانه‌یی هم می‌خواهم به جای دامن زدن به شایعات، به امور مهم‌تر و نقد و بازتاب فعالیت‌های فرهنگی بپردازند.

او در پایان افزود: در چند روز اخیر فرصت خوبی فراهم شد تا چشم‌انداز برنامه پنج‌ساله معاونت و نیز برنامه پنج‌ساله فرهنگی اقوام در کشور را تدوین کنیم که این مسأله برای اولین‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته است.

در این جلسه همچنین مسؤول گروه اردوهای جهادی گزارشی درباره فعالیت‌های فرهنگی این گروه و ارسال بسته‌های فرهنگی و کتاب به روستاها و همچنین تأسیس کتابخانه‌های سیار ارائه کرد.

کد خبر 181294

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز