همشهری‌آنلاین: ممنوعیت فروش بلیت چارتری از یکم شهریور انتقادهای بسیاری را به دنبال داشته است.

ایرلاین

به گزارش CHN، حمیدرضا پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی مصاحبه‌‌ای گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی بدون رعایت ملاحظات فوق الذکر نسبت به انجام تغییرات بدون اخذ تاییدیه از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام می کنند که این امر بروز مشکلات فراوان در سیستم عرضه و تقاضا، انحصار زدایی و حفظ حقوق مسافر را در بر داشته است.

وی اذعان داشت: راستای حفظ مصالح حمل و نقل هوایی و به منظور رعایت حقوق خریداران بلیت و مسافران به تمامی شرکت های هواپیمایی ابلاغ می شود تمام ظرفیت ناوگان پروازی که دارای مجوز منظم یا برنامه ای و فوق العاده هستند بر روی سیستمهای رزرواسیون به صورت شناور در اختیار کلیه دفاتر خدمات مسافرت هوایی قرار گیرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: شرکت هایی که به منظور توسعه تامین و تضمین خدمات گردشگری درخواست انجام پرواز چارتری کنند از سوی این سازمان "مجوز پرواز چارتر" دریافت خواهند کرد و عندالزوم قرارداد چارتری منعقده باید به اطلاع و تایید سازمان رسانیده شود.

اما یک مقام مسئول در ناوگان هوایی که تمایلی به افشای نامش نداشت گفت: اخیراً ایرلاین‌های داخلی به دنبال این دستورالعمل اقدام به نگارش نامه‌ای اعتراض آمیز به سازمان هواپیمایی کردند.

وی ادامه داد: امروز در این خصوص جلسه‌ای با حضور مسئولان ایرلاین‌ها در شرکت هواپیمایی کیش ایر برگزار شد که به نتایج قابل توجهی نیز منتهی نشد.

وی اذعان داشت: این تصمیم عاقلانه نبوده و عواقب آن را مد نظر قرار ندادند چرا این تصمیم منجر به کاهش قابل توجه پروازهای تفریحی شده و تاثیرات ناخوشایندی بر گردشگری هوایی خواهد داشت.

کد خبر 181424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز