دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس تحقیقات کارشناسان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، گسل شمال تبریز طی روزهای اخیر فعالیت جدیدى نداشته و شایعه زلزله تبریز صحت علمی ندارد.

زلزله

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر قرشی، عضو هیات علمى پژوهشکده علوم زمین با اشاره به زلزله‌های 21 مرداد اهر و ورزقان که پس‌لرزه‌های آن همچنان در منطقه ادامه دارد گفت: به تازگى شایعاتى مبنی بر انتقال رومرکز پس‌لرزه‌هاى زمین‌لرزه اهر- ورزقان به سمت باختر منتشر شده به نحوی که بر روى گسله فعال شهر تبریز ادامه یافته است.

 وی افزود: این شایعات و اخبار که از هیچ گونه پایه علمی برخوردار نیستند باعث بروز برخی نگرانى‌ها براى اهالى و ساکنان شهر تبریز شده است.

به گفته عضو هیات علمى پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین شناسی، کانونیابى انجام شده نشان مى‌دهد پراکنش رومرکز این پسلرزه‌ها در راستاى گسله مسبب زمین‌لرزه بوده و ارتباطى با گسله فعال شمال تبریز ندارد.

 مشاور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تاکید کرد: در حال حاضر خطرى شهر تبریز را تهدید نمى‌کند و علاوه بر این کارشناسان موسسه ژئوفیزیک نیز اعلام کرده‌اند که داده‌هاى لرزه‌خیزى گسله شمال تبریز پیش و پس از زمین‌لرزه اهر- ورزقان تغییرى نکرده است.

کد خبر 181596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز