همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک در دیدار از بافت‌های فرسوده منطقه ۱۰ اعلام کرد: ۵۲ درصد از شبکه معابر این منطقه، معابر محلی با عرض کمتر از ۶ متر و ۶۲ کیلومتر این معابر کوچه‌های زیر ۲ متر هستند و در صورت وقوع زلزله نیمی از معابر منطقه ۱۰ غیر قابل دسترس و امدادرسانی به آن‌ها غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: منطقه ۱۰ از بافت‌های ریز دانه و متراکم شکل گرفته و ۴۵۰ هکتار از ۸۱۷ هکتار وسعت آن را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که از این میان ۲۵۰ هکتار بسیار فرسوده هستند که رقم بسیار نگران کننده‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه بافت‌های فرسوده یک موضوعی بخشی و منطقه‌ای نیست، اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت هم در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند و تا قبل از اینکه تهران به خاطر وقوع زلزله به خاطره‌ها سپرده شود، برای این کلان شهر و شهروندان آن به فکر چاره باشند.

معاون شهرداری تهران با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران به نمایندگی از مردم تهران به مردم مناطق زلزله‌زده شمال‌غرب کشور، تصریح کرد: علاوه بر اعزام تیم امدادرسانی مترو به روستاهای آسیب دیده، نسبت به ارسال یک هزار بسته اسباب بازی از سوی معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک و اهدای آن به کودکان این مناطق نیز اقدام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پایتخت کشورمان تا چند روز دیگر میزبان اجلاس سران کشورهای غیر متعهد خواهد بود، اضافه کرد: در حوزه مسائل ترافیکی ساماندهی معابر شهری و سامان‌بخشی المان‌های ترافیکی را در دست اقدام داریم تا به شایسته‌ترین شکل ممکن میزبان میهمانان این اجلاس باشیم.

تشکری هاشمی اهتمام بیشتر به انجام طرح‌های اصلاح هندسی و احداث ایستگاه‌ها و پهلوگاه‌های حمل و نقل عمومی را مورد تأکید قرار داد و گفت: خیابان‌های منطقه ۱۰ از نظر ترافیکی به اصلاحات زیادی نیاز دارد، ضمن اینکه تجهیز و تقویت پایانه سه راه آذری به عنوان یک نقطه مهم در تبادل و توزیع سفر می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران در پایان با تأکید بر موضوع ارتقای فرهنگ ترافیک، گفت: پارک آموزش ترافیک مکان مناسبی برای انتقال بخشی از آموزه‌های ترافیکی و مفاهیم مربوط به عبور و مرور و در یک کلام محل ارتقای فرهنگ ترافیک است و موضوع آموزش مسائل ترافیکی در این پارک‌ها می‌بایست با جدیت و به دقت مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 181726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز