همشهری‌آنلاین: مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: مسافران برای آگاهی از میزان ترافیک مسیر مورد نظر خود و دریافت اطلاعات و امکانات بین‌راهی مسیر، می‌توانند از سه طریق اینترنت، پیامک و تماس تلفنی از مرکز مدیریت راه‌ها کسب اطلاع کنند.

راه

به گزارش فارس، عباس محمود‌آبادی از توسعه و تجهیز جاده‌ها به انواع سیستم‌های هوشمند در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد و 20 مرکز در 15 استان کشور وضعیت راه‌‌ها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده می‌کنند و به محض بروز حادثه با اطلاع‌رسانی به‌موقع، بر وضعیت تردد‌ها، مدیریت لازم اعمال می‌‌شود.

  • دریافت اطلاعات مختلف مسیر از طریق اینترنت قبل از سفر

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی آنلاین مرکز مدیریت راه‌ها از ترافیک و وضعیت جاده‌‌ها، تصریح کرد: کاربران و مسافران می‌توانند قبل از سفر با مراجعه ‌به پایگاه اینترنتی www.iran141.ir و انتخاب گزینه "قصد سفر دارید " نام مبدأ و مقصد خود را در گزینه مذکور وارد کنند تا اطلاعاتی نظیر کوتاه‌ترین فاصله بین مبدأ و مقصد، میزان ترافیک محور، تعداد پمپ بنزین در مسیر، تعداد تلفن‌های اضطراری، اورژانس‌های بین ‌راهی، تعداد و محل مسجد، تعداد تعمیرگاه‌های بین مسیر، رستوران‌ها و نمایی از مسیر در نقشه را دریافت کنند.

  • دریافت اطلاعات کامل مسیر ‌قبل از سفر از طریق پیامک

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها تصریح کرد:‌ در راستای آگاهی سریع از اطلاعات ترافیکی محو‌ر‌های مواصلاتی کشور‌ متقاضیان و رانندگان می‌‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌ها، نرم‌افزار اطلاعات ترافیک جاده‌ها را بارگذاری کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنند.

محمود‌آبادی با بیان اینکه امکان بارگذاری این نرم‌افزار در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت را‌ه‌ها (www.iran141.ir ) موجود است، ادامه داد: پس از نصب این نرم‌افزار، کاربر می‌تواند با تلفن همراه خود نام محور را از طریق پیامک به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال کند و در جواب یک پیامک دریافت می‌کنند که وضعیت ترافیک، میانگین جریان حرکت وسیله در آن و میزان سرعت سیر در این مسیر نسب به روز قبل، در آن قید شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها خاطر نشان کرد: در روشی دیگر همچنین کاربران می‌توان از طریق ارسال پیامک به سامانه 1000141 و درج نام مبدأ و مقصد در صفحه پیامک تلفن همراه خود، این اطلاعات را از طریق تلفن ‌همراه دریافت کنند.

  • دریافت اطلاعات مسیر مورد نظر قبل از سفر از طریق تماس تلفنی

محمود‌آبادی اظهار داشت: شماره تلفن‌های گویای 141 و 88925252 مرکز مدیریت راه‌ علاوه بر اعلام آخرین وضعیت راه‌های کشور، اطلاعاتی نظیر مسافت بین مبدأ و مقصد خاص، شهرهای عبوری، امکانات بین راهی و از این قبیل را در اختیار تماس گیرندگان قرار می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: همچنین شماره‌ تلفن‌ 84498666 که 8 خط پاسخگویی است نیز برای ارتباط با اپراتورهای مرکز در نظر گرفته شده‌اند که آماده پاسخگویی آخرین وضعیت راه‌های کشور است.

  • اطلاع‌رسانی آنلاین بار ترافیکی محور‌های مواصلاتی از طریق تابلو‌های پیام متغیر

محمود‌آبادی با بیان اینکه از طریق سامانه "گویای 141 " و "تابلوهای vms " (پیام متغیر) می‌توان وضعیت ترافیک جاده ها را به صورت شماتیک و آنلاین به مردم نشان داد، افزود: عملکرد این دستگاه ها شبیه نمایش میزان ترافیک بزرگراه‌های تهران در تابلوهای vms شهرداری در سطح شهر، است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: رانندگان می‌توانند با کسب اطلاعات از این مرکز در خصوص ساعات کم‌تردد و کم‌ترافیک شبکه راه‌ها در طول تعطیلات، سفرها را در آرامش کامل و بدون دغدغه انجام دهند.

محمود‌آبادی اظهار کرد: مسافران هم می‌توانند در طول سفر با استفاده از اطلاعاتی که مرکز مدیریت راه‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهد با آرامش سفر کنند.

کد خبر 181776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز