گروه شهری: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران تأکید کرد: طرح تفصیلی ضوابط بسیار خوبی برای گسترش و نگهداشت فضای سبز شهر تهران ارائه داده است.

علی محمد مختاری با بیان این مطلب گفت: طرح تفصیلی شهر تهران که از ابتدای امسال در پایتخت به اجرا در آمده ا‌ست ضوابط و مقررات خوبی در جهت توسعه فضای سبز و حفظ و نگهداشت منابع طبیعی موجود درنظر گرفته است. وی با بیان اینکه از دیرباز یکی از مشکلاتی که شهر تهران با آن مواجه بود از بین رفتن باغات شهر بوده است، افزود: در طرح تفصیلی به حفظ باغات موجود شهر تهران و لکه‌های سبزی که در مناطق شمالی وجود دارد توجه ویژه‌ای شده است.

مختاری اضافه کرد: هم‌اکنون در منطقه پنج تهران باغات کن را داریم که شهرداری تهران به‌منظور حفظ این درختان ارزشمند و قدیمی تملک این باغات را در دستور کار خود دارد و از نابودی آن جلوگیری می‌کند. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در مناطق یک، دو، سه و چهار تهران نیز لکه‌های سبز ارزشمندی وجود دارد گفت: تملک این اراضی در دستور کار است و این سرمایه‌های ملی حفظ و نگهداری خواهند شد.

وی ادامه داد: در سه چهار سال گذشته شهرداری تهران بسیاری از باغاتی را که در معرض نابودی بودند تملک و برای بهره‌مندی تمامی شهروندان آماده کرده است. مختاری اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح تفصیلی و تملک و حفظ نقاط سبز ارزشمند سرانه فضای سبز به استانداردهای جهانی برسد. وی درخصوص گسترش فضای سبز خصوصی که در ضوابط طرح تفصیلی به آن اشاره شده است نیز اظهار داشت: تسهیلاتی در این زمینه درنظر گرفته شده تا شهروندان نسبت به این امر اقدام کنند و فضای سبز شهری به‌خصوص در نمای ساختمان‌ها (فضای سبز عمودی) گسترش یابد.

کد خبر 181938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز