همشهری آنلاین: به گفته قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان، هیچ دانشگاهی برای سال تحصیلی جدید برنامه کاهش پذیرش دانشجو را در خوابگاه‌ها نخواهد داشت.

منصور حبیب پور گودرزی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت اسکان دانشجویان ورودی سال تحصیلی 92-91 در خوابگاههای دانشگاهها، گفت: امسال علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت خوابگاههای دانشگاههای دولتی، خوابگاههای غیردولتی هم پذیرای دانشجویان جدید خواهند بود.

وی ادامه داد: دانشگاهها علاوه بر اعلام پذیرش دانشجویان در این دو دسته از خوابگاهها، در حال پیش بینی ظرفیت مازاد دانشجویان هستند تا مشکلی برای اسکان پیش نیاید و هیچ خوابگاهی برای سال تحصیلی جاری برنامه کاهش پذیرش دانشجو را در خوابگاه نخواهد داشت.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان بار دیگر خاطرنشان کرد که تنها ظرفیت پذیرش دانشجو از 9 نفر به بالا که ساکن در خوابگاههای سالنی هستند از لیست محاسبات و اجاره بهای خوابگاهی صندوق رفاه حذف شده و هیچ دانشگاهی به صورت سالنی از سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

گودرزی با اشاره به میزان پذیرش دانشجو در خوابگاههای سالنی، اظهار داشت: تا سال گذشته خوابگاههای 9 نفره یا سالنی در دانشگاهها کمتر از 3 درصد بود که برای سال تحصیلی جدید طراحی این گونه از سالنها در قالب اتاقهای خوابگاهی تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: حذف اتاقهای سالنی به معنای کاهش پذیرش نیست بلکه باید نوع این سالنها به اتاق تغییر پیدا کند.

کد خبر 182163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز