شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: برگ‌ موز به صورت تازه و خشک شده کاربرد زیادی دارد. در آمریکای جنوبی و آسیا برای طبخ غذا و به دلیل اندازه و استحکام برای پذیرایی و سرو غذا در مراسم استفاده می‌شود. با خشک کردن برگ موز، از آن به عنوان بشقاب و سینی، ساخت وسایل دکوری، پادری و سبد استفاده کنید.

چطور برگ‌های موز را خشک کنیم؟

برای خشک کردن برگ‌های موز:

1- جایی را پیدا کنید که تقریبا همیشه به دلیل آفتابگیر بودن گرم باشد. می‌توانید از چند چراغ گرمازا در جای خشک و سایه هم استفاده کنید. چند ورق روزنامه قدیمی را پهن کنید. سه یا چهار برگ روزنامه را روی هم بگذارید و برگ‌های موز را روی روزنامه‌ها قرار دهید. برای آن که لبه‌های برگ جمع نشود، آن‌ها رابه فاصله کم از هم به طوری که روی برگ رو به زمین باشد، قرار دهید.

2- چراغ‌ها را روشن کنید یا پرده‌ها را کنار بکشید. مطمئن شوید برگ‌ها در معرض کامل نور و خورشید قرار گرفته‌اند. پس از 24 ساعت آن‌ها را چک کنید. برگ‌ها باید پژمرده و چین و چروک خورده باشند. برای جلوگیری از پاره شدن، آن‌ها را حرکت ندهید و جابه‌جا نکنید.

3- هر 48 تا 72 ساعت یک بار آن‌ها را چک کنید. بعد از یک هفته باید ترد و لبه‌های آن خشک شده باشد. در صورت خم شدن لبه‌ها، چند برگ روزنامه روی برگ‌ها بگذارید و روی آن‌ها چند جلد کتاب قرار دهید. این کار باعث می‌شود برگ‌ها صاف باقی بمانند.

4- وسط برگ‌ها را بعد از دو هفته لمس کنید. برگ‌ها باید قابل انعطاف و در عین حال خشک باشند. از برگ‌ها برای موارد دلخواه استفاده کنید. در صورتی که برگ ها کاملا خشک نشده‌اند، یک تا دو هفته دیگر صبر کنید. دقت کنید در اثر زیاد خشک شدن خرد نشوند.

دکوراسیون

http://www.ehow.com

کد خبر 182199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز