همشهری‌آنلاین: یک فوق تخصص ارتوپد اظهارداشت: مادران شیرده مبتلا به پوکی استخوان نباید شیردهی به نوزادان خود را به دلیل این بیماری قطع کنند.

infant

احمد لنکرانی به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: این دسته از مادران باید در نوع تغذیه خود تجدید نظر کرده و با رژیم غذایی مناسب به شیردهی خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: قطع شیردهی نوزادان بستگی به میزان پوکی استخوان مادران شیرده دارد که البته میزان پوکی استخوان مادران عموما به حدی نیست که منجر به قطع شیردهی شود.

لنکرانی اضافه کرد: این دسته از زنان باید مواد غذایی پروتئینی بسیاری در طول روز مصرف کرده و بیشتر در معرض نور آفتاب قرار گیرند.

مدیرعامل بیمارستان آریا اضافه کرد: همچنین این دسته از بیماران باید ورزش‌های خاصی را انجام داده و داروهای لازم را مصرف کنند.

لنکرانی در مورد عوارض داروهای مصرف شده برای نوزادان، گفت: داروهایی که برای مادران شیرده مبتلا به پوکی استخوان تجویز می‌شود، داروهای کلسیم و ویتامین دار است بنابر این ضرری برای نوزادان ندارد البته این در صورتی است که مادر از داروهای هورمونی استفاده نکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قطع شیردهی را برای مادرانی که دارای درجه حادی از پوکی استخوان هستند، توصیه می کنید؟ گفت: چنانچه پوکی استخوان مادر شدید باشد و خطر شکستگی استخوان‌ها وجود داشته باشد در این شرایط شیر مادر چندان مقوی نیست چون پوکی استخوان در اثر کمبود کلسیم و ویتامین ایجاد می‌شود و در شیر مادر چنین موادی دیگر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در این شرایط که مادر باید داروهای هورمونی استفاده کند باید شیردهی به نوزاد نیز قطع شود و از شیرهای کمکی برای تغذیه نوزاد استفاده شود.

کد خبر 182273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز