همشهری آنلاین: یک نقشه کش از یک شرکت تصویرسازی، اطلاعات نمای خیره کننده‌ای از مسیرهای مارپیچ توفان‌ها و توفان‌های گرمسیری که در سراسر جهان ایجاد شده، ارائه کرده است

جان نلسون به عنوان نقشه کش شرکت تصویرسازی اطلاعات IDV Solutions تمام اطلاعات ثبت شده از سال 1851 تا صدو شصت سال بعد را در این نقشه ارائه کرده است.

این نقشه همچنین چشم انداز منحصر به فردی از زمین از پایین به بالا را به نمایش گذاشته است.

نلسون، مدیر نقشه کشی شرکت تصویرسازی اطلاعات IDV Solutions اظهار داشت که این نمای منحصر به فرد، بهترین راه برای ارائه اطلاعات موجود به شکل داستانی است.

وی گفت: وقتی من این اطلاعات را وارد یک نقشه مستطیلی شکل کردیم تصویر مرتبی از آن به دست آمد اما نمای پایین به بالای غیر متعارف موجب شد که مسیرهای منحنی در میان اقیانوس‌های جهان در تصویر درخشش بیشتری داشته باشند.

نلسون با استفاده از اطلاعات دولت آمریکا درباره توفان‌های گرمسیری و توفان‌های دیگر از سال 1851 تا سال 2010 این نقشه را تهیه کرده است.

نقشه توفان‌ها آخرین سری از نقشه‌هایی است که نلسون تهیه کرده و یک پدیده طبیعی سیاره زمین را به شیوه‌های چشمگیر نشان می‌دهد.

وی پیش از این نقشه زلزله‌های زمین را از سال 1989، آتش سوزی‌های آمریکا را از سال 2001 و توفان‌ها و گردبادهای آمریکا از سال 1950 تهیه کرده است که تصاویر منحصر به فردی از فجایع طبیعی تلقی می‌شوند.

وی همچنین برخی از نقشه‌ها را پیش از نهایی شدن ارائه کرده که در میان آنها می‌توان به یک نسخه که دارای جدول زمانی است و توفان‌ها را طی زمان نشان می‌دهد، اشاره کرد.

این نقشه نشان می‌دهد که تعدادی از توفان‌ها در نیمه دوم قرن بیستم شکل گرفته است.

این نقشه همچنین فقدان اطلاعات کافی را مورد تأکید قرار داده است چرا که آمریکا تنها از اوایل سال 1978 اقدام به ثبت این اطلاعات کرده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۵