یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زندگی محمدبن زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی و کاشف الکل در قالب یک اثر پویانمایی به روایت تصویر درآمده و قرار است از شبکه پویا برای کودکان و نوجوانان پخش شود.

پویانمایی

به گزارش ایرنا، جواد ابراهیم خانی دستیار کارگردان و طراح شخصیت این اثر انیمیشن گفت: طراحی انیمیشن محمدبن زکریای رازی در رایانه صورت گرفته و یک گروه پنج نفره مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت.

وی دقت به جزییات در لباس‌ها و دکور این اثر پویانمایی و حذف شیوه سنتی مداد و کاغذ در طراحی‌ها را از دیگر ویژگی‌های این اثر دانست و ادامه داد: فرشاد شفیعی کار نویسندگی، کارگردانی و اجرای این کار را بر عهده داشت.

به گفته وی، انیمیشن محمد بن زکریای رازی به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید شد و برای اجرای آن نویسنده فیلمنامه تلاش کرد تا تمامی کتاب‌هایی که درباره زندگی این دانشمند و آثار وی به نگارش درآمده است را بازخوانی کند.

ابراهیم خانی با بیان اینکه لباس‌های شخصیت‌های این انیمیشن و دکورها بر اساس تاریخ طراحی شده‌اند، اظهار داشت: 100 شخصیت برای روند داستانی آن طراحی شده‌اند که چهره آنها بنا به زمان و سن تغییر می‌کند.

این انیمیشن 60 دقیقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی فرشاد شفیعی و تهیه‌کنندگی مرکز صبا در یک قسمت تولید شده و قرار است امروز یکشنبه از شبکه پویا پخش شود.

این اثر پویانمایی درباره زندگی محمد بن زکریای رازی کاشف الکل است که علاوه بر دانستن علومی چون شیمی، فلسفه و موسیقی، طبیب حاذقی نیز بود تا جایی که پس از درمان امیر سامانی، توانست با حمایت مالی او بیمارستانی در ری تاسیس کند.

زکریای رازی در سال 250 قمری به دنیا آمد و بخاطر انجام آزمایشات شیمیایی بینایی خود را از دست داد.

 

کد خبر 182350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز