همشهری آنلاین: رئیس کمیته ترافیک اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران، محدودیتهای دائمی و موقت زمان برگزاری اجلاس را تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی صبح سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده ترافیکی برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد‌ها در کشور افزود: پلیس تمام تلاش خود را انجام داده است تا محدودیت‌های ترافیکی به کمترین حد خود برسد اما از بابت این محدودیت‌هایی که ایجاد شده است از مردم تهران عذرخواهی می‌کنیم. امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم بزرگ‌ترین رویداد سیاسی جهان به بهترین نحو برگزار شود و بار دیگر نظم و انضباط خود را به دنیا نشان دهیم.

لزوم ارائه بارنامه برای خودروهای سنگین

وی از رانندگان خواست با توجه به محدودیت‌هایی که در سطح شهر اعمال شده است در طول این مدت حتما کارت خودرو و گواهینامه را به همراه داشته باشند و خودروهای حمل و نقل عمومی و بار نیز باید دارای بارنامه بوده در غیراین صورت از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود. ضمن اینکه در این مدت طرح ترافیک و زوج و فرد همانند گذشته اجرا می‌شود.

مومنی با اعلام اینکه تمامی مراکز شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو در این روز‌ها باز است از رانندگان خواست در اطراف محدوده‌های تعیین شده توقف نکرده و از ترددهای غیر ضروری جلوگیری کنند.

محدودیت تردد در برخی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها

رئیس کمیته ترافیک اجلاس سران غیرمتعهد‌ها با اشاره به اینکه از امروز و فردا محدودیت‌ها به صورت دائمی، مقطعی و ممنوعیت توقف اجرا می‌شود اظهار داشت: از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه تا پایان مراسم محدودیت تردد در طول خیابان یمن، طول خیابان رشیدالدین فضل الله، خیابان البرز، خیابان طاهری و تمامی فرعی‌های منتهی به آن به صورت دائمی اعمال می‌شود و خیابان اعجازی حد فاصل خیابان حامد به صورت شرق به غرب یکطرفه می‌شود.

به گفته سردار مومنی، بزرگراه مدرس از تقاطع آیت الله صدر به سمت شمال میدان قدس و میدان تجریش به سمت خیابان ولیعصر، بزرگراه شهید چمران از تقاطع همت به سمت شمال و خیابان ولیعصر از تقاطع چمران به سمت میدان تجریش دارای محدودیت‌های مقطعی و متناسب با شرایط ترافیکی است.

وی تاکید کرد: طول بلوار رشید الدین فضل الله، میدان دانشگاه شهید بهشتی، ضلع شمال و جنوب بزرگراه چمران، حد فاصل نمایشگاه بین المللی ممنوعیت توقف اعمال می‌شود. همچنین طول خیابان طاهری، ملکی، افراز، جاودان، فلاحی و البرز در هر دو مسیر و معابر همجوار کاخ حافظیه، میدان دربند و خیابان دربند حد فاصل میدان تا درب سنگی سعد آباد دارای ممنوعیت توقف است. البته رانندگان موتورسیکلت‌ها نیز باید بدانند که محدودیت‌های توقف و تردد مشمول آن‌ها نیز می‌شود.

تردد کامیون ممنوع

رئیس کمیته ترافیک اجلاس سران غیر متعهد‌ها با اشاره به اینکه محدودیت‌های تردد برای کامیون‌ها نیز از صبح روز یکشنبه تا پایان اجلاس در نظر گرفته شده است، گفت: تردد کامیون‌ها و تریلر‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۲۳ در بزرگراه شهید همت به سمت شرق از بزرگراه آزادگان، بزرگراه حکیم از سه راه دهکده به سمت شرق، جاده مخصوص از آزادگان به سمت شرق، بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان فتح به سمت شمال، بزرگراه کرج تهران از آزادگان به سمت شرق، بزرگراه یادگار امام به سمت شمال، بزرگراه شهید تندگویان به سمت شمال و بزرگراه نیایش از بلوار سردار جنگل به سمت شرق ممنوع است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی تعطیل نیست تاکید کرد: تمامی خطوط اتوبوسرانی در این ایام فعال هستند. اما در معابری که دارای محدودیت تردد هستند مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شده است.

مومنی با بیان اینکه برای ۱۲ استان برنامه ریزی‌های ترافیکی انجام شده است، افزود: با توجه به سفر میهمانان به شهرهای دیگر برنامه ریزی‌های ترافیکی برای ۱۲ استان انجام شده است.

کد خبر 182647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز