همشهری آنلاین: مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش غیرمتعهدها با حضور وزیر امورخارجه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، در این مراسم که با حضور مسئولانی از وزارت امورخارجه برگزار شد، علی اکبر صالحی در سخنانی با اشاره به اینکه تشکیل این مرکز تنها نهاد حقوق بشری متعلق به نهضت غیرمتعهدها محسوب می‌شود ابراز امیدواری کرد این مرکز سازوکار دائمی برای نهادینه سازی گفتگوهای بین فرهنگی در زمینه حقوق بشر برای افزایش مشارکت نهضت غیرمتعهدها در گفتمان حقوق بشری ایجاد کند.

وی اتحاد فرهنگها در راستای ارتقای حقوق بشر را محوری ترین هدف فعالیتهای این مرکز عنوان کرد و گفت: جنبش غیرمتعهدها با عضویت 120 کشور ظرفیت بسیاری برای ارتقاء حقوق بشر و نقش آفرینی برای وضعیتی بهتر و ایجاد صلح، امنیت و آزادی واقعی برای همه جهانیان دارد.

وزیر امورخارجه با ابراز تاسف از اینکه امروزه کرامت انسانی و حقوق بشر مورد سوء استفاده سیاسی و ابزاری قدرتها قرار گرفته افزود: غیرمتعهدها نباید اجازه دهند تا کرامت انسانی و حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی قدرتها برای سلطه بر دیگران مورد سوء استفاده قرار گیرد چرا که وجوه معنوی، اخلاقی، فرهنگی و مذهبی آن تحت الشعاع قرار می گیرد.

صالحی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با میزبانی مناسب برای این مرکز به تحقق اهداف تعیین شده آن کمک می‌کند.

کد خبر 182820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز