همشه8ری آنلاین: میت رامنی در نخستین روز از گردهمایی انتخاباتی جمهوری‌خواهان، به عنوان نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شد.

میت رامنی، رسما نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، گردهمایی انتخاباتی جمهوری خواهان با یک روز تاخیر در شهر تمپا در ایالت فلوریدا برگزار شد.

تاخیر یک روزه به دلیل توفانی بود که به سوی ایالت فلوریدا می‌آمد و هم اکنون در راه رسیدن به ایالت لوئیزیانا است.

در جلسه سه‌شنبه فرستادگان ایالت‌های مختلف آمریکا از حزب جمهوری خواه، نامزد مورد نظر ایالتشان را معرفی کردند.

در آمریکا، بسته به جمعیت هر ایالت، تعدادی رای برای آن ایالت در نظر گرفته می‌شود که این آرا را فرستادگان هر ایالت نمایندگی می کنند.

فرستادگان، بر اساس رای مردم در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه نامزد منتخب ایالت را معرفی می کند.

بیشتر آرا در جلسه روز سه شنبه به میت رامنی، فرماندار پیشین ماساچوست رسید.

رامنی برای اینکه از سوی حزبش به نامزدی پذیرفته شود، باید رای ۱۱۴۴ فرستاده را به دست می آورد که موفق به کسب آرای بیشتری شد و در کل ۲۰۶۱ رای به دست آورد.

بلافاصله بعد از این موفقیت، پل رایان، نماینده کنگره آمریکا از ایالت ویسکانسین، به عنوان معاون رامنی، انتخاب شد.

به این ترتیب این دو در انتخابات ماه نوامبر باید با باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا از حزب دموکرات و معاونش جو بایدن، رقابت کنند.

نتایج نظرسنجی‌های جدید از رقابت تنگاتنگ این دو حکایت دارد.

جمهوری‌خواهان همچنین در این گردهمایی تصویب کردند که حزبشان خواهان کم کردن مالیات‌ها، برای رونق بخشی به اقتصاد است. آنها همچنین لغو قانون بیمه همگانی باراک اوباما و تصویب قوانینی برای پایان دادن به سقط جنین را خواستار شدند. بازگرداندن قوانین تصویب شده دولت در سال ۲۰۰۸ میلادی، برای بازار بورس آمریکا از دیگر درخواست‌های جمهوری‌خواهان است.

درباره سقط جنین، جمهوری خواهان گفته‌اند "بچه ای که هنوز به دنیا نیامده هم حقوق اولیه انسانی برای زندگی را داراست و به این حقوق نمی توان تعدی کرد."

این دیدگاه‌ها از سوی ناظران محافظه کارانه‌تر از دیدگاه‌هایی است که میت رامنی بیان می‌کند.

دیدگاه‌های محافظه کارانه حزب جمهوری خواه در آمریکا مخالفان سر سختی هم دارد که این روزها در تمپا و شهرهای دیگر ایالت فلوریدا دست به تظاهرات می زنند، از جمله طرفداران حقوق همجنس گراها و کسانی که مخالف تسلط وال استریت بر مناسبات اقتصادی آمریکا هستند.

در کنار این گروه‌ها هم هستند کسانی که با جنگ افروزی آمریکا مخالفت دارند و جمهوری خواهان را مقصر آن می دانند.

میت رامنی در سال ۲۰۰۸ میلادی هم قصد داشت که نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری شود اما در رقابت با جان مک کین عقب کشید.

هفته آینده گردهمایی انتخاباتی دموکرات‌ها در کارولینای شمالی برگزار می شود و در آن بناست که باراک اوباما به صورت رسمی نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

کد خبر 182836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز