همشهری‌آنلاین: بیش از 40 شبکه رادیویی و تلویزیونی برون مرزی در ایران اخبار و رویدادهای شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد را پوشش می‌دهند.

نهم شهریور - تهران

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مردم سراسر دنیا اخبار و رویدادهای شانزدهمین اجلاس جنبش‌عدم تعهد را از 36 رادیوی برون‌مرزی دریافت می‌کنند.

این شبکه‌های رادیویی برون‌مرزی، اطلاعات رویدادهای اجلاس تهران را در اروپا، آمریکا، آسیای مرکزی و قفقاز، شبه‌قاره‌هند و شرق آسیا وآفریقا و خاورمیانه به اطلاع مخاطبان خود می‌رسانند.

ویژه‌برنامه‌های رادیوهای برون‌مرزی در قالب برنامه‌هایی چون میزگرد سیاسی و گفت‌وگو با کارشناسان، به ارائه چشم‌انداز تحولات و پیشرفت‌های جنبش و نقش و کارکرد آن از آغاز تاکنون می‌پردازند.

همچنین اجلاس شانزدهم همزمان به شش زبان زنده‌ی دنیا به طور مستقیم پوشش داده می‌شود.

این امر به همت معاونت فنی صداوسیما محقق شده و برای اولین بار سیگنال اصلی سخنرانی به همراه ترجمه همزمان شش زبان، مستقیما و بدون کاهش کیفیت جهت پوشش بین‌المللی اخبار اجلاس انتقال داده شد.

بر اساس این گزارش، شبکه تلویزیونی الکوثر با ویژه برنامه «قضیه ساخنه» رویدادهای شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در تهران را به صورت زنده روی آنتن می‌برد.

همچنین شبکه تلویزیونی هیسپان‌تی‌وی اخبار و رویدادهای اجلاس شانزدهم تهران را به‌ صورت زنده برای کشورهای اسپانیولی زبان گزارش می‌کند.

شبکه خبری العالم با استقرار هشت تیم خبری شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در تهران را برای عرب زبانان دنیا پوشش خبری می‌دهد.

کد خبر 182894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز