جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

دستگاه تنفسی انسان به‌عنوان یکی از مجراهای حیاتی انسان گاه دستخوش بیماری‌های گوناگونی می‌گردد که بعضی از این بیماری‌ها غیراز سلامتی جان بیمار را نیز به مخاطره می‌اندازد.

واکسن

یکی از انواع این بیماری‌های پر مخاطره دستگاه تنفسی بیماری دیفتری است که یک بیماری حاد باکتریایی دستگاه تنفسی محسوب می‌شود.

این بیماری مسری خطرناک که به واسطه باکتری کورینه باکتریوم دیفتریا ایجاد می‌شود معمولا در میان کودکان و افراد سالمند شایع‌تر است. تا به حال روش‌های مبارزه زیادی در علم پزشکی برای مقابله با دیفتری بنیان گذارده شده است که از جمله آنها واکسیناسیون کردن در مقابل دیفتری است.

از نظر پزشکی بیماری دیفتری را می‌توان تحت کنترل در آورد اما حالات شدید آن مانند تورم در گلو و مشکلات تنفسی و بلع و مشکلات مرتبط با غدد لنفاوی باید سریعا تحت مداوا قرار گیرد. جدای از اینکه بیمار مبتلا به دیفتری باید تحت‌نظر پزشک باشد، پیشنهادهای گیاه درمانگران نیز در این زمینه قابل‌توجه است.

مصرف سیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سبزیجاتی که خاصیت ضد‌عفونی و ضد‌میکروبی دارد برای درمان بیماری‌های بسیاری ازجمله دیفتری کاربرد دارد، به‌همین‌خاطر نیز، گیاه درمانگران مصرف سیرخام را برای پیشگیری و درمان دیفتری توصیه می‌کنند.

بنابر توصیه طب سنتی، اسانس لیموی ترش نیز به‌خاطر اینکه نابود‌کننده باسیل دیفتری، استافیلوکوک، منوگوکوک و باسیل ابرت است در درمان دیفتری مفید واقع می‌شود.

همچنین گفته می‌شود عصاره پوست سبز گردو که می‌توان آن را با عسل یا شیره انگور مخلوط کرد نیز جهت درمان دیفتری مفید است. از دیگر پیشنهاد‌های گیاه درمانگران برای درمان دیفتری و زخم‌های گلو غرغره آب پیاز، جوشانده آب ترب و آب عدس پخته است که هر کدام به‌خاطر خواص ویژه‌ای که دارند در درمان دیفتری می‌توانند مؤثر واقع شوند. البته باید توجه شود کسانی که ناراحتی کلیوی دارند باید در استفاده از عدس زیاده روی نکنند.

کد خبر 182956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز