همشهری آنلاین: معاون شهرسازی شهردار تهران با اشاره به الزام تامین کل پارکینگ‌های مورد نیاز املاک در ساخت‌وسازهای جدید، تسهیلات طرح تفصیلی جدید برای این منظور را تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا جاوید با اشاره به اینکه طرح تفصیلی جدید تهران، امتیازاتی برای تامین پارکینگ درنظر گرفته تا مالکان هنگام ساخت‌وساز دچار مشکل نشوند، افزود: شهروندان می‌توانند از طبقات زیر زمین برای تامین پارکینگ استفاده کنند.

به گفته وی، ضوابط طرح تفصیلی محدودیتی برای تعداد طبقات زیرزمین در نظر نگرفته و اگر زمین ملک به لحاظ پارامترهای مکانیک خاک، دارای ویژگی‌های لازم باشد، مالک می‌تواند برای تامین کل پارکینگ‌های مورد نیاز ساختمان، از طبقات زیر زمین استفاده کند.

جاوید از امکان سطح اشغال ۱۰۰ درصد در طبقات منفی دو (-۲) و پایین‌تر خبر داد و گفت: با این تمهیدات، مالک می‌تواند به هر میزان که لازم باشد، پارکینگ تامین کند.

وی با تایید این موضوع که تامین کامل پارکینگ در بافت ریزدانه مسکونی دشوار است، عنوان کرد: املاک ریزدانه می‌توانند در طول دوره ساخت‌وساز نسبت به تامین پارکینگ در شعاع ۲۵۰ متری ملک خود اقدام کنند. بنابراین گواهی پایان کار پس از تامین پارکینگ‌های مورد نیاز برای این املاک صادر می‌شود.

کد خبر 183122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز