همشهری آنلاین: درحالی‌که توفان گرمسیری سواحل آمریکا را درهم کوبیده و جمهوری‌خواهان در تلاشند تا دوباره کنترل کاخ سفید را در دست بگیرند، باراک اوباما تمامی توجه‌ها را تنها با چند واژه از این دو موضوع به سوی خود جلب کرده‌است: ازمن هر سوالی بپرسید!

اوباما

  سیاستمداران زمانی که به برقراری ارتباط با جمعی مردد و نامطمئن در تصمیم‌گیری نیاز پیدا می‌کنند، به سلاح‌های متفاوت و متنوعی مجهز می‌شوند، همسر، دوستان، حیوانات خانگی و حتی موسیقی. اما برای باراک اوباما نبوغ ارتباطات دیجیتال سلاحی است که همواره به آن توجه داشته است.

از این رو وی در بخشی از برنامه کمپین انتخاباتی‌اش، بر روی شبکه اجتماعی خبری Reddit با نام کاربری PresidentObama ظاهر شده و به هر سوالی که مردم از او دارند،‌ در زمینه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

Reddit در واقع شبکه‌ای با موضوعات بحث بی‌شمار است و کاربران می‌توانند با رای دادن لینک موضوعی را به عنوان موضوعی داغ ارسال کرده و یا درباره موضوعات مطرح روز نظرهای مختلف دهند. برترین محتوی در موضوعات مختلف دسته‌بندی شده بالاترین رتبه را به دست می‌آورند. این شبکه از محبوبیت چندانی برخوردار نیست،‌ با این‌همه اوباما با ایجاد صفحه جدید برای پاسخ دادن به سوالات مردم، رکورد جدیدی را در تاریخ وب‌سایت Reddit به ثبت رساند.

وی تا کنون درباره موضوعاتی از قبیل نیروهای آمریکایی در افغانستان، قانون‌گذاری درباره اینترنت، پول در سیاست و تیم‌های ورزشی با کاربران صحبت کرده و به سوالات آنها پاسخ داده‌است.

نقشه سه بعدی از ترافیک شبکه

تعداد کاربرانی که جذب طرح پرسش و پاسخ اوباما در این شبکه شدند، حتی از تعداد مراجعان به صفحه اصلی Reddit نیز بیشتر بود تا حدی که تا پایان روز پنجشنبه سه میلیون نفر از سایت بازدید کردند. این تعداد صبح روز جمعه به 5.3 میلیون نفر رسید.

کاربران این شبکه طی اولین ساعات راه‌اندازی صفحه مخصوص اوباما 37 نظر ثبت کردند. طی یک ساعت بعدی این تعداد رشد باورنکردنی پیدا کرد: پس از 10 دقیقه 278 نظر، پس از 30 دقیقه پنج‌هزار و 266 نفر و در پایان ساعت اول 10 هزار نظر بر روی صفحه ثبت شده بودند.

بر اساس نقشه گرافیکی سه بعدی که از نقطه اوج مراجعه کاربران به صفحه ایجاد شده، نقطه اوج مراجعه ساعت 9 صبح بوده که در آن ساعت 100 هزار بازدید در دقیقه انجام می‌گرفته است. بر اساس گزارش Cnet، طی این ساعات Reddit به تعداد سرورهای خود 30 سرور افزود اما نتوانست تاثیر چندانی در بهبود ترافیک شبکه ایجاد کند.

کد خبر 183173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز