همشهری آنلاین: دبیر جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس گفت: بسیاری از مناطقی که برای نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها انتخاب کردیم، مناطق مرزی و محرومی هستند که حتی امکانات و تجهیزات نمایش فیلم هم ندارند.

فیلم مقاومت

به گزارش فارس، محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم‌ مقاومت و دفاع مقدس درباره نمایش فیلم‌ها در استان‌ها و کشورهای مختلف گفت: ‌طبق قوانین تمام جشنواره‌ها فیلم‌هایی که‌ در بخش مسابقه شرکت می‌کنند، دو نمایش و در بخش بین‌الملل هم یک نمایش خواهند داشت. این شامل تمام فیلم‌ها خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: فیلم‌هایی که برای شهرستان‌ها و مناطق محروم در نظر گرفتیم یک بسته کامل فیلم‌های سینمایی، مستند و ویدیویی است و اسامی آن‌ها به زودی اعلام می‌شود.

برای شهرستان‌ها بر اساس منطقه جغرافیایی و نیازهای آن منطقه فیلم‌ها آماده و ارایه می‌شود.

فیلم‌هایی که پیش از این اکران شدند، در شهرستان‌ها به نمایش درمی‌آیند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مناطقی که ما انتخاب کردیم، مناطق مرزی و محروم هستند که حتی امکانات و تجهیزات نمایش فیلم هم ندارند.

گروهی 50 یا 60 نفره ماموریت دارند و مدتی ‌است در شهرستان‌ها مستقر شدند و نیاز‌سنجی می‌کنند تا بر اساس نیازها، فیلم‌ها را انتخاب کنیم و‌ امکانات و تجهیزات نمایشی که در شهرها وجود ندارد را در تهران آماده و برای‌شان ارسال کنیم.

خزاعی در ادامه گفت: این یک حرکت ملی و وسیعی است که دور تا دور نقشه ایران را فرا می‌گیرد و 16 استان درگیر جشنواره می‌‌شود.

فیلم‌هایی که اکران نشدند قابلیت نمایش 35 میلی‌متری هم ندارند و قابل نمایش در استان‌ها نیستند؛ به همین دلیل فیلم‌هایی را انتخاب کردیم که اکران شده باشند.

برخی از آن‌ها در شبکه نمایش خانگی توزیع شدند و در بازار هستند و مشکل حقوقی هم ندارند.

خزاعی درباره اکران فیلم‌ها در خارج از کشور توضیح داد: برای اکران فیلم‌ها در 9 کشور هم قبلا با صاحبان فیلم‌ها مکاتبه شده است و اجازه از صاحبان فیلم‌ها گرفته شده و هماهنگی‌ها صورت گرفته است.

در این فیلم‌ها برخی از آثار هنوز در ایران نمایش داده نشده است اما فیلمساز موافقت کرده است که فیلم در خارج از کشور نمایش داده شود.

 

کد خبر 183280

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز