همشهری آنلاین: دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر منصوب شدند.

جشنواره هنری

به گزارش همشهری آنلاین، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی دبیر کل و اعضای شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر را منصوب کرد.

حمید شاه آبادی در حکمی سید عباس میرهاشمی را به عنوان دبیر کل پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد و محمد علی رجبی، بهرام کلهرنیا، غلامعلی طاهری، جلیل رسولی، منیژه آ‌رمین، علی وزیریان، علی تن، سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمد خزایی، اصغر امیر نیا، رمضانعلی حیدری خلیلی، سید عباس میرهاشمی، عبدالرحیم سیاهکارزاده و مهدی افضلی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی شاه آبادی منصوب شدند.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا به منظور برنامه‌ریزی جشنواره برگزار شد.

حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این جلسه با تاکید بر تمایز جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با دوسالانه‌ها گفت: در دوسالانه‌های تخصصی آخرین دستاوردهای هنری در یک رشته ارائه می‌شود اما جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر باید متناسب با مفهوم فجر انقلاب اسلامی باشد.

شاه آبادی در ادامه گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و آیین نامه شیوه نامه معین و ثابتی نیاز دارد تا بر اساس آن برنامه‌ریزی بلند مدت جشنواره در راستای اهداف آن صورت گیرد.

سید عباس میر هاشمی؛ دبیر کل پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز در این جلسه گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از دوره اول تاکنون روند صعودی داشته است و این جشنواره می‌تواند جریان‌ساز هنر ایرانی اسلامی باشد که با توجه به ظرفیت‌های موجود چنین رویکرد و هدفی دور از دسترس نیست.

میرهاشمی در ادامه گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در دوره‌های قبل بیشتر به کمیت توجه داشت که برای تعامل و ارتباط با هنرمندان این رویکرد لازم بود اما در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به کیفیت توجه بیشتری خواهد شد.

در ادامه این جلسه موضوعات و موارد فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظرات خود را بیان کردند.

در پایان جلسه احکام دبیر کل جشنواره و اعضای شورای سیاستگذاری توسط حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورا به اعضا اعطا شد.

فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر پس از تصویب نهایی از سوی شورای سیاستگذاری جشنواره به زودی اعلام می‌شود.

سید عباس میرهاشمی؛ هنرمند عکاس دبیری دومین و سومین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر را نیز بر عهده داشته است.

 

کد خبر 183419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز