همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از خرید یک هواپیما از سوی این ایرلاین خبر داد.

مهر نوشت: فرهاد پرورش در خصوص واگذاری هتل‌های هما اظهار داشت: این هتل‌ها واگذار شده و براساس مصوبه هیات وزیران به قیمت 621 میلیارد تومانی که خصوصی سازی تعیین کرده بود، با تامین اجتماعی تهاتر شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه این تهاتر به واسطه بدهی دولت به تامین اجتماعی انجام گرفته است، بیان کرد: براساس قانون، 500 میلیارد تومان از محل فروش هتل‌های هما باید برای خرید هواپیما اختصاص پیدا کند، با سازمان تامین اجتماعی مذاکرتی داشتیم تا این پول را به هما بدهند.

وی با بیان اینکه با دریافت این پول، اقدام به تجهیز ناوگان هما خواهیم کرد، گفت: به تازگی یک فروند هواپیما از سوی هما خریداری شده است و تلاش داریم که علاوه بر تجهیز و نوسازی ناوگان، مسیرهای جدیدی را به سایر مسیرها اضافه کنیم.

پرورش تصریح کرد: آخرین مسیر بین المللی که به ایران ایر افزوده شده، مسیر ارومیه به بغداد بوده و مسیر داخلی شهرکرد به مشهد هم به تازگی به شبکه داخلی اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال آینده اظهار داشت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی است و براساس قانون برنامه پنجم باید از سال 92 انجام گیرد.

وی افزود: اما در قانون هم اعلام شده که باید نرخ شناور از سال 91 اجرایی شود که هنوز اجرا نشده و بنا بر قیمت سوخت است که با تعیین قیمت سوخت هواپیما این موضوع هم اجرایی می‌شود.

پرورش اظهار داشت: به دنبال این هستیم که از 92 این طرح به اجرا برسد، البته مقدمات کار فراهم شده است، در همین حال متولی این کار سازمان هواپیمایی کشوری است که به کمک ایرلاین‌ها آن را اجرایی می کند.

کد خبر 183735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز