گروه حوادث: دختر جوان بعد از تصادف بیهوش شده بود و خواهرش برای بردن او به بیمارستان درخواست کمک می‌کرد.

متهمان

لحظاتی بعد خودروی پرایدی مقابلشان توقف کرد و دو جوان آنها را سوار ماشین کردند تا به بیمارستان انتقال دهند اما مسیری که خودروی پراید وارد آن شد نه بیمارستان که باغ‌های اطراف شهرری بود؛ جایی که دو جوان شیطان‌صفت قصد داشتند با همدستی دو نفر از دوستانشان، نقشه شوم خود را عملی کنند.

ساعت حدود 15روز جمعه سوم شهریورماه بود. فرشته و خواهرش در حال عبور از خیابان در حوالی میدان شهرری بودند که ناگهان خواهر 18ساله او با یک خودروی عبوری تصادف کرد. شدت تصادف زیاد نبود اما دختر 18ساله به‌دلیل بیماری صرع و وحشت از تصادف ناگهان بیهوش شد و روی زمین افتاد. فرشته که دستپاچه شده بود به کمک خواهرش شتافت و می‌خواست او را به بیمارستان منتقل کند که در همین هنگام خودروی پرایدی مقابل آنها توقف کرد.

دو پسر جوان از ماشین پیاده شدند و درحالی‌که وانمود می‌کردند قصد کمک دارند، از فرشته خواستند به همراه خواهرش سوار ماشین شود تا آنها را به بیمارستان ببرند. دختر جوان هم بی‌خبر از نقشه شومی که دو جوان شیطان‌صفت در سر داشتند، با عجله خواهرش را به داخل ماشین منتقل کرد و خودش هم کنار او نشست. خودروی پراید با سرعت زیاد به سمت بیمارستان حرکت کرد اما لحظاتی بعد فرشته متوجه شد که مقصد آنها نه بیمارستان، بلکه بیابان‌های اطراف شهر است.

باغ وحشت

یک روز بعد از این ماجرا، فرشته و خواهرش سراسیمه و مضطرب به اداره پلیس رفتند تا از ماجرای شومی که بر آنها گذشته بود پرده بردارند. دختر 24ساله به مأموران گفت: وقتی سوار ماشین آن دو جوان شدیم همه حواسم به خواهرم بود و تلاش می‌کردم که او را به هوش بیاورم. در همین هنگام متوجه شدم که ماشین به سمت بیابان‌های کهریزک در حرکت است. به راننده اعتراض کردم و خواستم که توقف کند اما جوان دیگر تیغه چاقویش را روی پهلویم گذاشت و تهدید کرد که اگر سر و صدا کنم، من و خواهرم را می‌کشد.

آنها بی‌توجه به التماس‌هایم، ما را به باغ متروکه بردند و در محلی خلوت توقف کردند. در آنجا دو پسر جوان دیگر هم حضور داشتند که ظاهراً سرگرم مصرف مشروبات الکلی بودند. دو سرنشین پراید، به همراه دو جوانی که در باغ بودند با تهدید من و خواهرم را که تازه به هوش آمده بود مورد آزار و اذیت قرار دادند؛ پس از آن ما را سوار ماشین کردند و درحالی‌که ساعت حدود 9شب بود در نزدیکی میدان شهرری پیاده کرده و متواری شدند. آن شب حال خواهرم آنقدر بد بود که او را به درمانگاه بردم و صبح روز بعد تصمیم گرفتیم ماجرا را به پلیس اطلاع دهیم.

با شکایت دو خواهر 24 و 18ساله، پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری مردان شیطان‌صفت وارد عمل شد. مأموران در نخستین اقدام راهی باغ متروکه شدند و مالک آن را شناسایی کردند.

در تحقیقات مشخص شد که این مرد بعد از کاشت تعدادی درخت در باغ، آنجا را بی‌آنکه حصاری دورش بکشد رها کرده و به همین دلیل باغ پاتوقی برای اشرار و معتادان شده بود. درحالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که به این باغ می‌آمدند ادامه داشت، تیمی از مأموران نیز راهی محلی شدند که دو خواهر جوان سوار خودروی پراید متهمان شده بودند. آنها در پرس و جو از ساکنان این محل توانستند یکی از سرنشینان پراید به نام حسام را شناسایی کنند. کارآگاهان به سرعت راهی محل سکونت این جوان 18ساله در شهرری شدند اما او به محل نامعلومی گریخته بود.

در ادامه بررسی‌ها و تحقیق از افرادی که به باغ متروکه رفت‌وآمد داشتند، هویت یکی دیگر از متهمان به نام اصغر، 24ساله شناسایی شد. او یکی از دو نفری بود که روز حادثه در داخل باغ سرگرم مصرف مشروبات الکلی بودند. ظهر نهم شهریور، مرد جوان در محل زندگی‌اش دستگیر و بعد از اینکه از سوی شاکیان شناسایی شد لب به اعتراف گشود. او گفت: آن روز به همراه یکی از دوستانم به نام مصطفی در داخل باغ مشروبات الکلی مصرف می‌کردیم که پویا و دوستش به نام حسام سوار بر خودروی پراید وارد باغ شدند. همراه آنها دو دختر جوان بود و بعد از اینکه از نقشه پویا و دوستش باخبر شدیم، به همراه آنها به تهدید دختران جوان پرداختیم و آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادیم.

دستگیری در دامداری

اعترافات اصغر کافی بود تا عملیات پلیسی برای دستگیری سه متهم دیگر خیلی زود به نتیجه برسد و بقیه متهمان نیز یکی بعد از دیگری از سوی پلیس دستگیر شوند. در این میان یکی از متهمان به نام حسام در یک دامداری متروکه مخفی شده بود که نیمه شب 12شهریورماه، مأموران مخفیگاه او را شناسایی کردند و وارد آنجا شدند.

حسام به محض مشاهده پلیس با رها کردن چند سگ نگهبان به سوی مأموران قصد فرار داشت اما کارآگاهان موفق شدند با شلیک چند تیر هوایی او را متوقف و دستگیر کنند. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به حساسیت این پرونده، کارآگاهان با بررسی‌های ویژه و شبانه روزی توانستند در کمتر از 24ساعت هویت تمامی متهمان را شناسایی کنند و در کمتر از یک هفته، این افراد که بدون برجا گذاشتن ردی ناپدید شده بودند در عملیات ضربتی دستگیر شدند. وی با اشاره به اعتراف صریح هر چهار متهم مبنی بر ربودن و آزار و اذیت دو خواهر جوان افزود: برای متهمان قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 183766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز