دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور بیش از 50 هنرمند ایرانی از 10 تا 17مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایرنا، رایزن فرهنگی ایران در روسیه گفت: هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور بیش از 50 هنرمند از رشته‌های مختلف هنری و اصحاب فرهنگ در روسیه برگزار می‌شود.

ابوذر ابراهیمی ترکان افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که در سفر آودیف وزیر وقت فرهنگ روسیه به تهران امضا شد، امسال(2012) هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می‌شود و در سال 2013 نیز هفته فرهنگی روسیه در ایران برپا خواهد شد.

رایزن فرهنگی ایران در روسیه همچنین از حضور 4 روزه سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روسیه به مناسبت برگزاری این هفته فرهنگی خبرداد که نشان از اهمیت برگزاری این هفته فرهنگی در روابط دو کشور ایران و روسیه دارد.

در این هفته فرهنگی فیلم‌های ایرانی که به زبان روسی دوبله شده است به نمایش درمی‌آید و علاوه بر آن آثاری از صنایع دستی ایرانی از جمله میناکاری، شیشه، خاتم‌کاری، لباس‌های سنتی و همچنین هنرهای نقاشی، مجسمه‌سازی و عکس نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

علاوه بر صنایع دستی گروه موسیقی سنتی ایرانی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی خواهد پرداخت در رشته خطاطی و هنر خوشنویسی نیز جلیل رسولی از خوشنویسان مطرح و چیره دست کشورمان به ارائه آثار خواهد پرداخت.

هفته فرهنگی ایران در روسیه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار می‌شود.

 

کد خبر 184174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز