همشهری‌آنلاین: متقاضیان خرید مسکن ویژه تهران از فردا با مراجعه به شعب بانک مسکن برای خرید واحدهای مسکونی این طرح اولین گام را بر می‌دارند.

ایسنا نوشت: 20 شهریور ماه سرانجام شرایط ثبت نام برای مسکن ویژه در تهران اعلام شد که مشخص می‌کند چه کسانی می‌توانند با شرایط خاص در تهران و نه در شهرهای جدید اطراف آن، صاحبخانه شوند. هر چند پس از اعلام شرایط بسیاری خود را از این خانه ها دور دیدند.

پول ندارید ثبت‌نام نکنید

تقی رضایی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه هر شخص با شرایط خود به طور کامل آشناست، تاکید کرد: کسانی که با توجه به شرایط اعلام شده واجد شرایط ثبت نام مسکن ویژه تهران نیستند، پول واریز نکنند.

وی ادامه داد: پس از واریز پول در هر مرحله‌ای از پرداخت هزینه مسکن ویژه تهران واجد شرایط نبودن متقاضی محرز شود، از لیست حذف خواهد شد.

در صورت انصراف تمام پول متقاضی مسترد می‌شود

وی به یکی از مواد شرایط ثبت نام برای طرح مسکن ویژه تهران اشاره و اظهار کرد: طبق شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تا مرحله قبل از انعقاد قرارداد پیش فروش متقاضی می‌تواند کتبآ اعلام انصراف کند. در صورت انصراف متقاضی حق ثبت نام مجدد در هیچ کدام از پروژه‌های مسکن تهران را نخواهد داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: کسانی که از طرح انصراف می‌دهند تمام پول خود را پس خواهند گرفت زیرا این پول درحسابی به نام خود شخص واریز شده است. اما اینکه چه وقت می توانند این پول را برداشت کنند پرسشی است که مسئولان بانکی باید پاسخ دهند.

رضایی در تاکیدی دوباره خواستار ثبت نام کسانی شد که می‌دانند شرایط خرید واحدهای مسکن ویژه تهران را دارند.

مسکن ویژه تهران وام ندارد

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا برای خرید مسکن ویژه تهران وام درنظر گرفته شده است؟ گفت: با توجه به آنکه برای گرفتن وام مسکن نیاز است سند ملک نزد بانک گرو گذاشته شود، بنابراین برای این طرح امکان چنین کاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا پایان پرداخت هزینه مسکن سند ملک به نام خریدار زده نخواهد شد، گفت: باید تمام پول زمین و ساخت که ممکن است تا ده سال ادامه یابد، پرداخت شود تا سند به نام مالک جدید ثبت شود.

رضایی همچنین درباره اینکه کدام یک از اقشار جامعه امکان پرداخت هر سه ماه 20 میلیون تومان را دارند؟ به طرح مسکن مهر که در اطراف تهران در دست اجرا است اشاره و خاطر نشان کرد: دولت در شهرهای جدید مسکن مهر را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار متقاضیان خرید خانه گذاشت اما عده‌ای نیز هستند که نمی‌خواهند برای زندگی از تهران خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه بضاعت تهران همین قدر است، افزود: زمین در تهران محدود است. کسانی که خواهان زندگی در تهران هستند می دانند هزینه زندگی در این شهر بالاست.

کد خبر 184456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز