همشهری آنلاین: نیروهای پلیس آفریقای جنوبی روز شنبه برای خلع سلاح معدنچیان اعتصابی به یکی از محل های اقامت آنان در نزدیکی معدن ماریکانا یورش بردند.

یورش پلیس آفریقای جنوبی برای خلع سلاح معدنچیان اعتصابی

به گزارش ایرنا، نیروهای پلیس در جریان این یورش که شمار آنان به 500 نفر می رسید، تلاش کردند که سلاح های سرد این معدنچیان شامل نیزه و شمشیر و کاردهای بزرگ را ضبط کنند.

در حال حاضر نزدیک به شش هزار معدنچی در معادن متعلق به شرکت لونمین همچنان در اعتصاب بسر می برند.

اقدام روز شنبه پلیس آفریقای جنوبی متعاقب هشدار وزیر دادگستری این کشور به معدنچیان اعتصابی صورت می گیرد.

جف رادبه وزیر دادگستری آفریقای جنوبی روز جمعه گذشته به خبرنگاران گفت: در نشست وزیران مسوول در زمینه امنیتی تاکید شده است که دیگر خشونت، گردهمایی غیرقانونی و حمل سلاح های خطرناک از سوی افراد شاغل در بخش معدن این کشور قابل تحمل نخواهد بود.

وی گفت: ارعاب و اقدامات خشونت آمیز به روشنی تلاش های دولت را برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و امنیتی تحت شعاع قرار خواهد داد.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی اضافه کرد: دولت بدین منظور اقداماتی برای تحت کنترل در آوردن شرایط به اجرا خواهد گذاشت.

وی گفت: این اقدامات شامل برخورد با تجمعات غیرقانونی، حمل سلاح های خطرناک و نیز تهدید به اعمال خشونت آمیز علیه هر فرد خواهد بود .

آفریقای جنوبی از پنج هفته پیش تاکنون با حرکت های اعتصابی در معادن این کشور خصوصا در معدن ماریکانا در یکصد کیلومتری ژوهانسبورگ مواجه است.

شبکه تلویزیون آفریقای جنوبی روز شنبه به نقل از شماری کارگران اعتصابی گزارش داد که به رغم تهدیدات وزیر دادگستری آنان همچنان به اعتصاب و تجمع خود ادامه خواهند داد.

معدنچیان خواستار افزایش سطح حقوق شان شده اند و این درخواست تاکنون از سوی کارفرمایان آنان مورد موافقت قرار نگرفته است.

کد خبر 184590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز