با وجود سه بار خلف وعده و تعویق در افتتاح قطعه چهار آزادراه تهران - شمال، این بار وزیر راه و شهرسازی افتتاح این قطعه را به دو‌ماه آینده موکول کرد.

تهران شمال

به گزارش همشهری، قطعه چهار این آزادراه قرار بود تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری برسد که به‌علت رانش زمین این امکان محقق نشد. وعده‌های بعدی برای افتتاح این قطعه هم که به‌ترتیب مربوط به عید سعید فطر و پایان شهریورماه بود امکان تحقق پیدا نکرد. اما این‌بار وزیر راه و شهرسازی وعده جدیدی را اعلام کرده است. با وجود این شواهد عینی حاکی از آن است که تا‌کنون فقط بخشی از یک باند این مسیر به مرحله آماده‌سازی‌ رسیده و عملیات راهسازی در باند مخالف، حتی به مرحله روسازی هم نرسیده است.

با بهره‌برداری از این مسیر تغییری در مسافت ایجاد نخواهد شد اما سرعت سیر وسایل‌نقلیه تا 100کیلومتر در ساعت قابل افزایش است. وزیر راه و شهرسازی درباره بخش نخست این آزادراه حد‌فاصل تهران تا شهرستانک هم گفت:‌ با احداث این قطعه 30کیلومتر راه کوتاه می‌شود که تونل‌های آن احداث شده است و تلاش خواهد شد تا پایان دولت دهم این بخش هم به بهره‌برداری برسد. نیکزاد افزود:‌ بر این اساس قطعات یک و چهار این آزادراه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد و تلاش خواهیم کرد کار عملیاتی قطعه دو و سه این آزادراه هم ادامه یابد.

کد خبر 184901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز