گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: گرانی اقلام مصرفی و کالاهای صنعتی در حالی فشار مضاعفی را به مردم وارد کرده است که اغلب نشست‌های کار‌گروه‌های تنظیم بازار به‌دلیل عدم‌حضور مسئولان برگزار نمی‌شود.

بازار

پس از کاهش قیمت گوشت مرغ و گرانی تخم مرغ، شیر و لبنیات و خودرو، تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری این محصولات و رفع مشکلات تولید‌کنندگان به کارگروه‌های تنظیم بازار واگذار شده اما تشکیل نشدن جلسات این کارگروه‌ها خود عاملی در گرانی و نابسامانی بازار این محصولات شده است.

پیش از این مقرر شده بود با کاهش قیمت مرغ روز یکشنبه هفته جاری کارگروه تنظیم بازار در زمینه تعیین قیمت سقف و کف و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت این فراورده تصمیم‌گیری کند اما این نشست به دیروز موکول شد و در نهایت روز گذشته نیز نشست این کارگروه برگزار نشد.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه معاون اجرایی معاون اول رئیس‌جمهور متولی برگزاری این کارگروه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی بوده است به خبرنگار ما گفت: به‌‌رغم پیگیری‌های مکرر کسی پاسخگوی علت برگزار نشدن نشست این کارگروه نیست.

حسین مقدم نیا با اشاره به اینکه هدف از این نشست تعیین قیمت سقف و کف مرغ و ذخیره‌سازی مرغ است، افزود: اکنون نرخ مرغ زنده به سه هزا‌ر و 100و مرغ کشتار شده در بازار به چهار هزار و 800تومان کاهش یافته و باید مسئولان برای خرید مرغ مازاد بر مصرف بازار و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت‌ها تصمیم‌گیری کنند. این درحالی است که اکنون علاوه بر افزایش تولید داخل، واردات 15هزار تن مرغ که پنج هزار تن آن توزیع شده نیز مزید بر علت کاهش قیمت شده است.

برگزار نشدن نشست‌های کارگروه بازار رویه‌ای است که پیش از این برای تصمیم‌گیری در مورد وضعیت شیر و لبنیات نیز بارها تکرار شده است. گرچه آشفتگی قیمت و عرضه شیر و فراورده‌های لبنی فشار مضاعفی را به مردم تحمیل کرده و در نشست هفته گذشته نرخ 770تومانی شیر خام به تصویب رسید اما باز هم تصمیم‌گیری نهایی در زمینه نرخ شیر و لبنیات به نشست امروز کارگروه ویژه موکول شده است. همچنین با افزایش بی‌رویه قیمت تخم مرغ مقرر شده بود تا کارگروه تنظیم بازار با تعیین قیمت تمام‌شده تولید این محصول نسبت به ساماندهی بازار تصمیم‌گیری کند که این نشست نیز تا‌کنون برگزار نشده است.

کد خبر 184902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز