سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: امروز جشن شکوفه‌ها با حضور حدود یک‌میلیون و 200هزار دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس کشور آغاز می‌شود.

مدرسه

زنگ شکوفه‌ها امسال رنگ و بوی دیگری دارد. با وجود وقوع زلزله در برخی مناطق استان آذربایجان‌شرقی، دانش‌آموزان پایه اول دبستان مناطق زلزله‌زده این استان امروز همپای دیگر دانش‌آموزان کشورمان به مدرسه می‌روند. امروز زنگ شکوفه‌ها برای ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان در مجتمع آموزشی و پرورشی ولی‌عصر روستای کویج از توابع شهرستان هریس نواخته می‌شود.کویج از معدود روستاهای زلزله‌زده است که کار آواربرداری در آن رو به اتمام است و مقام معظم رهبری و برخی مسئولان عالی رتبه کشور از این روستا بازدید کرده‌اند.

توصیه‌های معاون آموزش ابتدایی به والدین

از سوی دیگر معاون آموزش ابتدایی با اشاره به برخی نکات مهم درخصوص دانش‌آموزان اول ابتدایی که برای نخستین بار وارد مدرسه می‌شوند، گفت: لازم است اولیا در تمام ساعاتی که دانش‌آموزان در مدرسه هستند، حاضر باشند، چرا که روز اول مدرسه صرفا جهت آشنایی دانش‌آموزان با محیط مدرسه و کادر آموزشی و پرورشی است.

فاطمه قربان افزود: خانواده‌ها باید ارتباط خود را در طول سال تحصیلی نیز با مدرسه حفظ کرده و همواره در جریان برنامه‌های آموزشی، پرورشی، انضباطی و اخلاقی تربیت دانش‌آموزان قرار گیرند که لازمه این ارتباط، حضور در جلسات انجمن اولیا و مربیان است. وی گفت: در تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه به تعلیم و تربیت با رویکرد خانواده تدوین شده و بر این اساس لازم است خانواده‌ها بیش از گذشته با مدرسه، معلمان و مدیران ارتباط داشته باشند، چرا که همراهی اولیا با دانش‌آموزان و معلمان قطعا به افزایش کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت منجر خواهد شد.

قربان تأکید کرد: خانواده‌ها باید بدانند که مدرسه محل مراقبت و نگهداری از کودکان نیست، لذا نباید همه امور را به آموزش و پرورش بسپارند، چرا که بخش زیادی از تربیت کودکان در ارتباط دوسویه مدرسه و خانواده شکل می‌گیرد و اولیا‌ باید در تمام طول سال تحصیلی ارتباط خود را با مدرسه حفظ کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به تحول کتب درسی، همراهی خانواده‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود و برای اینکه بتوانند در مسیر تغییرات کتب با معلمان و دانش‌آموزان همسو باشند، باید وقت بیشتری را برای فرزندان خود صرف کرده و همچنین ارتباط خوبی با اولیای مدرسه داشته باشند. وی با اشاره به برخی نکات بهداشتی و سلامتی و الزام رعایت آن برای دانش‌آموزان ابتدایی به‌ویژه کلاس اولی‌ها، گفت: تنظیم خواب دانش‌آموزان با توجه به شروع سال تحصیلی بسیار مهم است، چرا که کودکان باید خواب کامل داشته باشند تا بتوانند صبح با نشاطی را آغاز کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین خوردن وعده صبحانه برای دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است، چرا که تأثیر مستقیم بر سلامت جسم و روان و یادگیری آنها در کلاس‌های درس دارد، از این‌رو خانواده‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دانش‌آموزان علاوه بر استراحت کافی، در ساعت مناسبی از خواب بیدار شده و پس از خوردن صبحانه، راهی مدرسه شوند.

قربان به خانواده‌ها توصیه کرد که برای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان، کودکان خود را به استفاده از وسایل شخصی ازجمله لیوان و دستمال ملزم کنند، ضمن آنکه توجه به بهداشت جسمی کودکان باید مورد توجه ویژه‌ باشد. وی عنوان کرد: آموزش چگونگی عبور از گذرگاه‌ها و عرض خیابان، نحوه برخورد با افراد غریبه در مسیر مدرسه، شیوه ارتباط با دوستان و نحوه استفاده از سرویس مدارس نیز ازجمله نکات مهمی است که لازم است خانواده‌ها به فرزندان خود بیاموزند.

کد خبر 185035
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز