همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با تقدیم لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی خواستار معافیت ساخت و ساز مدارس از هرگونه عوارض شهرداری شد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در نامه ای به دکتر حدادعادل لایحه" صدور مجوز احداث بنا (پروانه ساختمان و بروکف) برای فضاهای آموزشی " را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد . 

براساس ماده واحده  این لایحه که با قید دوفوریت به تصویب هیئت وزیران رسیده و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، وزارت آموزش وپرورش برای ساخت مدارس از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداری های سراسر کشور معاف می باشد.

طبق سه تبصره این ماده واحده، کلیه مراجع صادرکننده مجوز احداث بنا از جمله شهرداری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور مکلفند مجوز احداث بنای مدارس مذکور را بدون رعایت تشریفات صدور پروانه ساختمانی و فقط با اعلام بروکف ظرف پانزده روز از تاریخ وصول درخواست وزارت آموزش وپرورش صادر نمایند، رعایت بروکف اعلام شده از سوی شهرداری مربوط و سایر ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی از سوی وزارت آموزش و پرورش ضروری است و همچنین کلیه مدارس متعلق به وزارت آموزش وپرورش که در گذشته احداث گردیده و فاقد مجوز احداث بنا می‌باشند مشمول این قانون می‌گردند. 

با توجه به تکلیف قانونی برنامه چهارم توسعه مبنی بر مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام و نیز با عنایت به اینکه اجرای مقررات و ضوابط صدور پروانه، پرداخت عوارض و پیگیری تشریفات اداری و بررسی‌های مجدد مهندسی در خصوص ساخت و ساز مدارس، ضمن اتلاف وقت، تحقق نیات خیرین مدرسه‌ساز کشور را نیز با مشکلات جدی مواجه نموده‌است، لذا برای رفع مشکلات یادشده، این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی گردیده‌است.

کد خبر 18532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز