همشهری آنلاین: رییس جمهور در آستانه ترک تهران به مقصد نیویورک، با اعلام این‌که متن سخنرانیش به دلیل تلاش برای نشان دادن تصویری روشن از مردم ایران در سازمان ملل، 12 ویرایش شده است، گفت: در سازمان ملل حاضر می‌شویم تا بتوانیم پیام ملت ایران برای اصلاح مدیریت جهانی را برسانیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود احمدی‌نژاد در آستانه ترک تهران جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: در ایران هرگاه که حکومت به طور واقعی ملت را نمایندگی می‌کرد، در طول تاریخ حکومتی بوده است که نگاهی جهانی داشته و در جهت صلح و عدالت در جهان تلاش می‌کرده است.

وی افزود:امروز هم همه می‌دانند که بدون تاثیرگذاری بر عرصه بین‌الملل، نمی‌شود به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کرد بخصوص که ارتباطات در سطح جهان گسترده‌تر شده است و زندگی مردم بیشتر تحت تاثیر روابط متقابل سایر ملت‌هاست. نمی‌شود امروز گفت که ما به جاهای دیگر دنیا کار نداریم و کار خود را می‌کنیم. اگر ما هم کار نداشته باشیم، دیگران با ما سر و کار دارند و به سراغ ما می‌آیند.

اهم صحبت‌های رئیس جمهوری در آستانه ترک تهران به نقل از ایسنا، از این قرار است:

  • مشکل امروز ما در دنیا این است که کسانی در گلوگاه تنظیم مناسبات بین‌المللی قرار گرفته‌اند که به دنبال منافع خود هستند و نمی‌‌خواهند استقلال ملت‌ها و عزت مردم را به رسمیت بشناسند، حتی آن را ضد منافع خود می‌دانند. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید تلاش کنیم این مناسبات اصلاح شود و مناسباتی منظم و عادلانه باشد. در این صورت با استفاده از این روابط می‌توانیم منافع ملت را حفظ کنیم و از منابع کشور نیز به نفع ملت استفاده کنیم.
  • امیدوارم در فرصتی مناسب بتوانم پشت پرده تشکیل سازمان ملل را بگویم، اما سازمان ملل ظاهرا در پاسخ به نیاز جامعه بشری تشکیل شد و قرار بود که دور هم مقررات به نفع انسانیت و نفی سلطه تنظیم شود تا کسی بر دیگری تسلط نیابد، اما امروز می‌بینیم که وضع سازمان ملل چگونه است.
  • امروز در سازمان ملل حاضر می‌شویم تا بتوانیم پیام ملت ایران برای اصلاح مدیریت جهانی را برسانیم و البته در کنار این مساله با همکاران خود در سایر کشورها نیز دیدارهایی خواهیم داشتیم. مصاحبه‌هایی هم با رسانه‌ها انجام خواهیم داد و سعی کرده‌ایم که از نقاط مختلف دنیا رسانه‌هایی برای مصاحبه انتخاب شوند.
  • همچنین نشست‌های تخصصی نیز در این سفر خواهیم داشت و دیدارهایی با گروه‌های اجتماعی مانند گروه‌های ضدجنگ و صلح‌طلب نیز برگزار خواهیم کرد. ضمن این‌که دیداری با ایرانیان مقیم در آمریکا خواهیم داشت و همچنین ملاقاتی با رهبران ادیان و مذاهب در جهت همفکری برای عدالت و صلح در جهان خواهیم داشت، دیداری هم با دبیرکل سازمان ملل داریم.
  • از آنجایی که به عنوان رییس جنبش نم نیز در این اجلاس حاضر خواهیم بود، مباحث این اجلاس راجع به تجدید ساختار سازمان ملل و حل بحران‌های منطقه مانند بحران سوریه را نیز در آنجا مطرح خواهیم کرد و در این زمینه نشست‌ها و رایزنی‌هایی خواهیم داشت تا خشونت‌ها در منطقه متوقف شود و منطقه آرام شود.
  • امسال سال هشتم حضور ما در سازمان ملل است و البته این نهمین سفر من به نیویورک است، چرا که یک بار هم برای شرکت در اجلاس آژانس انرژی اتمی به نیویورک رفتم. امسال آخرین سفر من به مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان رییس‌جمهور است و در آنجا یک جمع‌بندی از مباحث قبلی ارائه خواهم داد و مسیر روشنی از آینده ترسیم می‌کنیم. برای تنظیم متن سخنرانی در سازمان ملل سه ماه با شخصیت‌ها و چهره‌ها مشورت کردیم و متن اولیه دوازده بار ویرایش شده است تا بتوانیم تصویر روشنی از نظرات ملت ایران در جلسه مجمع عمومی برای اصلاح ساختار سازمان ملل ارائه دهیم.

 

احمدی‌نژاد پس از گفت‌وگو با خبرنگاران، با بدرقه رسمی محمد رضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور و علی اکبر ولایتی نماینده رهبری و تعدادی از مقامات دولتی تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

 

کد خبر 185368

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز