سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدعلی‌ باشه‌آهنگر درباره تصمیم وزارت ارشاد برای تحریم اسکار گفت: فکر می‌کنم این تصمیم یک تصمیم احساسی است و به نظرم ما نباید برای اثری که هیچ ارزش هنری ندارد، چنین هزینه‌ای را پرداخت کنیم.

کارگردان

به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم سینمایی «ملکه» در پاسخ به سوالی درباره اعلام تحریم مراسم اسکار توسط سینمای ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آن تصاویر که از آن به عنوان فیلم تعبیر شد، نه ساختار درستی دارد نه تکنیک خاصی دارد و نه برجستگی مهمی دارد.

آن 13 دقیقه‌ای از فیلم که روی اینترنت گذاشته شد نشان می‌دهد که آن تصاویر اصلا قابل بحث نیست.

وی ادامه داد: این فیلم تنها در طول 3 تا 8 روز فیلمبرداری، ساخته شده است و تمام بازیگرانش از موضوع آن اعلام برائت کرده و گفته‌اند که فریب خورده‌اند.

به همین دلیل معتقدم ما نباید خودمان را در این موج غرق کنیم، بلکه باید فیلم های خوبی درباره نشان دادن چهره پیامبر اکرم (ص) بسازیم.

این سینماگر افزود: ما پیامبری داریم که به پیامبر مهر و مهربانی معروف است. پیامبر عظیم‌الشانی که وقتی بر سر او خاکستر می‌ریختند، هیچ نمی‌گفت و وقتی دید چند روزی فرد اهانت‌گر این کار را انجام نمی‌دهد به دیدار او رفت.

پیامبر (ص) می‌خواست با اینگونه اقداماتش چنین افرادی را به راه راست هدایت کند.

باشه‌آهنگر با تاکید مجدد بر درست نبودن تصمیم تحریم اسکار بیان کرد: ما باید ساخت فیلم‌هایی درباره حضرت محمد (ص) بتوانیم نهضت تعامل و معرفی فرهنگ اسلام (و نه نهضت تقابل) را به راه بیندازیم.

وی بار دیگر فیلم جسارت‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم (ص) را بسیار ضعیف و بی‌اهمیت توصیف کرد و گفت: چرا باید آن فیلم را بیش از حد بزرگ کرده و باعث شویم همه دنیا آن را ببینند؟! ما باید دشمن‌مان هم قد و قواره خودمان باشد، نه اینکه بخواهیم برای یک فیلم بی‌اهمیت چنین کاری کنیم.

محمدعلی‌ باشه‌هنگر که فیلم اخیرش «ملکه» ازسوی بسیاری از منتقدان و رسانه‌ها گزینه‌ نخست معرفی به آکادمی اسکار محسوب می‌شد، در پایان این گفت‌وگو با ابراز اینکه این تصمیم هر چه زودتر عوض شود، گفت: امیدوارم وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی شرایط حضور و ارائه خوب و مناسب «یه حبه قند» در مراسم اسکار را فراهم کنند.

آقای میرکریمی از فیلمسازان صاحب سبک ماست و امیدوارم خیر «یه حبه قند» هم مانند «جدایی نادر از سیمین» به سینمای ما بازگردد.

 

کد خبر 185771

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز