سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

مشکلات عمده‌ای که بیشتر علاقه‌مندان به گل و گیاه با آن مواجه می‌شوند، شته‌زدن گیاه و گاهی نیز خشک‌شدن بیش از حد برگ‌ها به‌علت نرسیدن آب به آنهاست.

گیاهان

در اینجا به برخی راه‌حل‌های برطرف‌کردن این دو مشکل اشاره می‌کنیم:

چنانچه به‌دلیل کم‌آبی، برگ‌های گیاه خشک شد با یک‌بار آبیاری، آب مورد نیاز گلدان تأمین نمی‌شود؛ زیرا چنانچه گیاه را از گلدان خارج کنید مشاهده می‌کنید که تمام قسمت‌های خاک خیس نیست. بنابراین درصورت مواجهه با این مشکل، ظرفی را پر از آب کنید و گلدان را درون آب قرار دهید؛ به‌صورتی که تا نیمه گلدان در داخل آب قرار بگیرد.

با این‌کار گیاه آب مورد نیاز خود را از طریق ریشه جذب می‌کند. برای جلوگیری از شته‌زدن گیاه نیز می‌توانید یک عدد سیر را درون گلدان خاک کنید. این کار برای این است که شته جرأت نزدیک‌شدن به گل را پیدا نکند.

برای آبیاری بهتر نیز اگر فرصت کافی دارید، سعی کنید همیشه با آبپاش روی خاک آب بپاشید. افزون بر این با آبپاش برگ گیاهان را آبپاشی کنید.

این کار برای شادابی گیاهان بسیار مفید است. اگر مشاهده کردید که خاک گلدان شما کرم دارد برای از بین بردن کرم داخل خاک به این روش عمل کنید: درتشتی تا نیمه آب بریزید، سپس گلدان را درون آب قرار دهید به‌صورتی که تا نیمه گلدان آب باشد و نصف روز به همین صورت بگذارید بماند، با وجود آب چون کرم‌ها نمی‌توانند نفس بکشند از ته گلدان داخل آب می‌شوند و به این صورت از بین می‌روند.

باید توجه داشته باشید که بین کف گلدان و تشت آب چند سانتی‌متر فاصله ایجاد شود. برای رفع کج‌شدن ساقه‌های گل به یاد داشته باشید که گل‌ها همیشه به سمت نور بر می‌گردند. بنابراین برای راست‌شدن گل، گلدان را هر چند وقت یک‌بار بچرخانید تا کجی آن از بین برود.

کد خبر 185821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز