گروه اقتصادی- محمد رضایی: با وجود تمدید زمان ثبت‌نام، مسکن ویژه تهران با استقبال سردی از سوی پایتخت نشینان مواجه شده است.

به گزارش همشهری، بالا بودن قیمت‌ها و نیز مشخص نبودن ارقام نهایی ازجمله دلایل اصلی این اتفاق به شمار می‌رود. به گفته مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران تا عصر روز دوشنبه فقط هزار و 875 نفر با واریز کردن 20میلیون تومان عملیات افتتاح حساب را انجام داده‌اند.او افزود: از این بین 45نفر مراحل ثبت نام و پر کردن فرم را به‌طور کامل انجام داده‌اند. این در حالی است که در پروژه تهرانسر چهار هزار و 500واحد مسکونی ساخته خواهد شد. این آمار به نوعی تأیید‌کننده گزارش‌های قبلی همشهری درخصوص عدم‌توان مالی بسیاری از متقاضیان برای خرید واحدهای مسکن ویژه است چرا که واضح است بسیاری از افرادی که توانایی پرداخت بیش از 80 میلیون تومان در یک سال و پرداخت اقساط ماهانه یک میلیون تومان را داشته باشند، پیش از این صاحب خانه شده‌اند. اما با وجود این وزیر راه و شهرسازی قیمت بالای مسکن در تهران را نوعی عدالت تلقی می‌کند.

وعده‌های وزیر برای جذب متقاضی

علی نیکزاد با اشاره به شرایط مسکن ویژه و محدودیت زمین در تهران، گفت: عدالت حکم می‌کند قیمت مسکن مهر برای کسانی که نمی‌توانند خارج از تهران زندگی کنند، نسبت به افرادی که این کار را انجام دادند متفاوت و گران‌تر باشد. وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه دولت همکاری لازم را درخصوص زمان و فرصت ثبت نام انجام خواهد داد، به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: ثبت نام پس از پایان زمان تمدید درصورت وجود متقاضی مجددا تمدید خواهد شد تا تمام کسانی که قصد استفاده از امکانات موجود را دارند ثبت نام کنند. او افزود: در اطراف تهران با شرایط سهل و آسان مسکن مهر 99ساله ساخته شد که متقاضیان در پرند با آورده پنج تا 10میلیون تومان و در پردیس حدود 15میلیون تومان صاحب خانه شدند اما با توجه به شرایط موجود شهر تهران و محدودیت زمین دولتی محاسبه قیمت آن متفاوت خواهد بود.

تقی رضایی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران به ایسنا گفت: هزینه‌ ساخت هر واحد مسکن ویژه تهران هر قدر تمام شود، همان از متقاضی اخذ خواهد شد. او خاطرنشان کرد: در 330هزار تومان اعلام شده هزینه‌ ساخت هر مترمربع مسکن ویژه تهران، قیمت مصالح، نقشه، هزینه‌های نظارت، پروانه ساخت، تاسیسات آماده‌سازی، آسانسور، انشعابات و... لحاظ نشده که هزینه این موارد به قیمت تمام شده، اضافه خواهد شد. رضایی تأکید کرد: برای 105مترمربع در مسکن ویژه تهران شامل هزینه ساخت به اضافه 30درصد قیمت کارشناسی زمین در تهرانسر، حدود 100میلیون تومان لحاظ می‌شود؛ البته این رقم در زمان تحویل واحد نهایی و قطعی خواهد شد.

کد خبر 185839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز