همشهری آنلاین: بر اثر حمله تروریستی در شهر مدائن واقع در نزدیک شهر بغداد پایتخت عراق ، سه زائر ایرانی شهید و 18 زائر دیگر زخمی شدند.

شهادت 3 زائر و زخمی شدن 18 زائر ایرانی درعراق

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد به نقل از خبرگزاری اصوات العراق ، عامل انفجار پیش از ظهر امروز یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را نزدیک اتوبوس حامل زوار ایرانی در شهر مدائن و در نزدیک مرقد سلمان فارسی منفجرکرد.

در این انفجار همچنین چهار مامور حفاظتی عراقی و دو شهروند عراقی هم کشته شدند. هنوز منابع رسمی این خبر را تائید و یا رد نکرده اند.

همچنین شهر بغداد روز یکشنبه شاهد انفجارهای زیادی بود. بیش از پنج خودروی بمب گذاری شده امروز در مناطق مختلف بغداد منفجر شد که بر اثر آن دهها عراقی کشته و زخمی شدند.

فارس نیز نوشت: اسامی شهدا و مجروحان انفجار کاروان زائران ایرانی در عراق اعلام شد. معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اسامی شهدا و مجروحان انفجار کاروان زائران ایرانی در عراق را اعلام کرد.

علی حیدری با اشاره به انفجار در مسیر کاروان زائران ایرانی در مدائن در جنوب غربی بغداد اظهار داشت: متأسفانه بر اثر این انفجار در مسیر کاروان زائران خمینی‌ شهر اصفهان تاکنون اسامی 2 نفر شهید و 12 نفر نیز مجروح گزارش شده است.

وی افزود: اسامی شهدا عبارتند از خانم طوبی نجفیان و حیدر‌علی نیکزاد و مجروحان نیز عبارتند از مدیر کاروان محمدرضا فتحی، حسین علی ملک، علی قوچانی، علیرضا کاظمی، حسین زاده، علی علیرضایی، محمد‌علی خوانساری، رمضان عظیمی، سید‌محسن هاشمیان، یاسر ابوطالبی، علی عظیمی و خانم نصرت گرامی است.

کد خبر 186329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز